چهارمین قالی دست بافت هنرمندان کوهبنانی امشب با حضور امام جمعه، ائمه جماعت مساجد و جمعی از مسوولان اجرایی بریده شد و جهت مفروش نمودن صحن حضرت زهرا (س) به نجف اشرف ارسال گردید .
کد خبر: ۸۹۶۱۵۷۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان کرمان، در حاشیه این مراسم مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات کوهبنان حجه الاسلام رضا قاسمی گفت: در طول تاریخ همواره ایرانیان به شیوه های مختلف ارادت و محبت خود را به ائمه اطهار به نمایش گذاشتند .
وی ابراز داشت به گونه ای که بعد از شهادت امام حسین (ع) مردم ایران اسلامی در ساخت اولین حرم و بارگاه سرور و سالار شهیدان نقش داشتند و پس از آن نیز بارها مدال این افتخار را بر گردند انداختند .
مسوول ستاد باز سازی عتبات عالیات کوهبنان ابراز داشت ایرانی ها همواره با برگزاری مجالس روضه خوانی ،عزاداری ،مرثیه سرایی،قرائت زیارت عاشورا و توزیع انواع نذورات نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی داشته اند .
وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی  در پرتو منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بازسازی ،مقاوم سازی ،گسترش و زیبا سازی حرمین شریفین خصوصا حرم مطهر امام حسین (ع)نقش مهمی را ایفا کردند .
وی تصریح نمود: مردم دیار کریمان هم در بازسازی حرم مطهر امام حسین (ع)،ساخت گنبد ،اجرای صحن حضرت زهرا(س) نجف اشرف و مفروش نمودن حرمین نقش مهمی ایفا کردند .
وی از فعالیت دو کارگاه قالی بافی عتبات در کوهبنان خبر داد و افزود در حال حاضر هشت دستگاه قالی در این کارگاه ها بر پا شده که حدود بیست نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار نموده است .
رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: تا کنون چهار قالی دست بافت هنرمندان کوهبنانی در سال جاری برش داده شده و طی دو ماه آینده نیز دو قالی دیگر آماده برش می شوند امیدواریم که این فعالیت مردم کوهبنان خدمتی مورد قبول در دستگاه اهلبیت باشد.

ارسال نظرات