خبرهای داغ:
علی پیراینده گفت: بحمدالله با تصویب شورای اسلامی شهر، تفاهم نامه ای فیمابین شهرداری و اداره میراث فرهنگی نطنز تنظیم و به زودی با همکاری کوهنوردان نطنزی شاهد بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۴۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، علی پیراینده شهردار نطنز در پی جلسات متعدد با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: باغشهر تاریخی نطنز یکی از شهرهای استان اصفهان است که با دارا بودن پتانسیلهای طبیعی، تاریخی و مذهبی سالانه پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به قدمت آثار تاریخی نطنز افزود: از میان آثار تاریخی، گنبد باز یکی از شاهکارهای هنر معماری ایران از دوران صفویه است که گنبد آجری ، طاق نماها و ستون ها بر پایه سنگی بنا شده است.

شهردار نطنز تصریح کرد: متأسفانه طی سالهای گذشته ستونهای این بنای تاریخی توسط افراد نامشخصی تخریب و اگر مرمت آن انجام نشود امکان تخریب کامل بنا وجود دارد.

وی افزود: بحمدالله با تصویب شورای اسلامی شهر، تفاهم نامه ای فیمابین شهرداری و اداره میراث فرهنگی نطنز تنظیم و به زودی با همکاری کوهنوردان نطنزی شاهد بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار