فرمانده سپاه روح‌الله گفت: سپاه روح‌الله استان مرکزی تا به این لحظه ساخت 70 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و قریب به 150 واحد روستایی را در روستاهای محوله به استان متعهد شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۱۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده از سوی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله براساس فرمان فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اعلام آمادگی کردیم و در جلساتی که با ستاد بحران استان برگزار شد برنامه‌ریزی لازم برای انجام این ماموریت انجام شد.

وی افزود: با هماهنگی لازم گروه‌ها به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند و برای بررسی منطقه از نزدیک عازم کرمانشاه شدیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه کمک‌رسانی در 3 مرحله می‌بایست در مناطق زلزله‌زده انجام می‌شد، گفت: در اولین مرحله که امداد و نجات، آواربرداری و اسکان اضطراری خوشبختانه با حضور جهادی امت اسلامی در کنار سپاه، هلال‌احمر، بسیج و ارتش کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان به خوبی انجام شد.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی ضمن تقدیر از حضور خودجوش و جهادی آحاد ملت برای کمک به مردم کرمانشاه یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به کرمانشاه به این مهم اذعان داشتند که اگر کمک‌های اولیه نیروهای مسلح نبود، با تلفات بیشتری رو به رو بودیم.

وی افزود: در بحث اسکان موقت نیز براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سپاه پاسداران، منطقه زلزله‌زده کرمانشاه به 31 منطقه تقسیم و هر منطقه به سپاه‌های استانی محول شد تا خدمت‌رسانی بهتر سامان بگیرد و در این بین 10 روستای منطقه دشت ذهاب به سپاه روح‌الله محول شد و قرارگاه خود را در روستای «جابری» مستقر کردیم.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: سپاه روح الله در این مرحله کارنامه خوبی را به خود اختصاص داد و استان مرکزی اولین استانی بود که مأموریت خود را در بخش استقرار کانکس و کمک‌های اولیه به اتمام رساند و این نتیجه با همراهی خوب مردم استان  محقق ‌شد.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی به کمک‌های ارائه شده در مناطق زلزله‌زده از سوی موکب‌های استان اشاره کرد و گفت: در کنار کمک‌های مردمی، موکب‌های اربعین اقدامات خوبی را در مناطق زلزله‌زده انجام دادند به طوری که در همان روزهای نخست روزانه قریب به 15 هزار پُرس غذای گرم در دو نوبت بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کردند و همچنین به پخت نان و فتیر در منطقه مشغول بودند.

وی افزود: تاکنون 500 بسته لوازم آشپزخانه، بسته‌های لوازم التحریر، چادر، پتو و موادغذایی به همت موکب‌های استان در بین مردم مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: همچنین با همکاری جمعیت هلال‌احمر به مردم زلزله‌زده هم در منطقه «ثلاث باباجانی» و «دشت ذهاب» خدمت رسانی  داشتیم.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی به بخش حمل ونقل اشاره کرد و گفت: رانندگان استان بدون نگاه اقتصادی همکاری لازم را در بخش انتقال کانکس‌ها به منطقه زلزله‌زده داشتند به طوری که تاکنون 250 تریلی یا کامیون بار به منطقه ارسال شد.

وی از همکاری دستگاه‌های استان نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: در بخث تجهیز کانکس‌ها دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی استان پای کار امدند و هر کمکی را که از آن‌ها طلب کردیم برای تجهیز کانکس‌ها انجام دادند.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: ماموریت ادامه دارد و گروه‌های جهادی استان به منطقه اعزام خواهند شد تا مرحله سوم که عملیات ساخت است نیز با قوت آغاز شود. 17 هزار واحد مسکونی در کرمانشاه در پی وقوع زلزله آسیب دیده‌اند و سپاه روح‌الله استان مرکزی تا به این لحظه ساخت 70 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و قریب به 180 واحد روستایی را در روستاهای محوله به استان متعهد شده‌اند.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی  تاکید کرد: دولت تسهیلاتی را برای ساخت واحدهای مسکونی در منطقه در نظر گرفته ولی این تسهیلات کفایت نمی‌کند لذا جا دارد کسانی که تمکن مالی دارند ما را در این بخش یاری رسانند و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 6000006 نزد بانک رسالت واریز کنند.

وی افزود: ما برای تامین مصالح، کمک‌های فنی و کمک‌های نقدی دست نیاز دراز کردیم و امیدواریم که مردم خوب استان دست ما را بگیرند و استان مرکزی نیز در این مرحله هم بتواند کار را به اتمام برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات