تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی بر خلاف احزاب سیاسی به دنبال قدرت نیستند بلکه حق طلبند، گفت: جنبش‌های دانشجویی نقش موثری در بصیرت‌آفرینی دانشگاه و جامعه دارند.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۰۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش «ابناء الخمینی» به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت شهدای جهان اسلام که در دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای دانشجو، جنبش‌های دانشجویی نقش قابل توجهی در بصیرت‌آفرینی در محیط دانشگاه و جامعه دارند.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام، تحول‌خواهی و آرمان‌گرایی را از ویژگی‌های دانشجویان برشمرد و عنوان کرد: ایجاد امید و مبارزه با یأس و ناامیدی از ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی است. جنبش‌های دانشجویی به دنبال آن هستند که کشوری مقتدر، پیشرفته و برخوردار از رفاه و عدالت اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: راهبرد‌های جمهوری اسلامی در جهان اسلام ایجاد وحدت، حق خواهی، تحقق شعار «ما می‌توانیم»، امیدآفرینی، ایستادگی در راه هدف و مبارزه با ظلم و راهبرد دشمن ایجاد تفرقه، ناامیدی، ایجاد ذلت در جهان اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امام خمینی (ره) را پرچم‌دار ظلم ستیزی، حق خواهی و حق طلبی در جهان معرفی و ابراز کرد: امروز هرکسی در جهان پرچم حق خواهی و ظلم ستیزی را بردارد، او امتداد راهبردی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ابراز کرد: جاهلیت مدرن، همان جاهلیت پیش از اسلام است، با این تفاوت که به تکنولوژی، علم، رسانه و امپراتوری خبری دسترسی دارد و با پول و قدرت به دنبال این است که همان جاهلیت قدیم را به جهان تحمیل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آن‌ها فکر می‌کنند با اسارت شیخ زکزاکی و شهادت شیخ نمر و کشتن کودکان و زنان ماجرای سوریه و یمن تمام می‌شود، به یقین هرکسی از یاران این انقلاب را به شهادت می‌رسانند صد‌ها مجاهد در این مسیر بیدار می‌شود و در برابر جریان استکبار می‌ایستد.

وی در ادامه با اشاره به واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، بیان کرد: در واقعه ۱۶ آذر که رژیم ستمشاهی باعث شهادت چند دانشجو شد، نهضت بیداری نه تنها به پایان نرسید بلکه همان شعله‌های خروش دانشجویان بود که در سال ۵۷ با رهبری امام راحل منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنایات امروز مستکبران ادامه جنایات یزدیان در سال ۶۱ هجری است.، تصریح کرد: دانشجویان به بیان گفته‌ها در فضای مجازی اکتفا نکنند؛ گفت‌گو‌های درون دانشگاهی در روشنگری مسائل بسیار مهم است.
 
روحیه مطالبه‌گری دانشجویان حفظ شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دانشجویان با بصیرتی داریم که به خوبی رصد و موضع گیری می‌کنند و به هنگام وارد میدان می‌‎شوند. خاطرنشان کرد: روحیه دانشجو، روحیه مطالبه‌گری است و باید این روحیه حفظ شود؛ مسئولان بدانند دانشجویان عملکرد آن‌ها را رصد می‌کنند و به هنگام تذکر می‌دهند.
 
تشکل‌های دانشجویی بر خلاف احزاب سیاسی به دنبال قدرت نیستند

وی اضافه کرد: تفاوت بین تشکل‌های دانشجویی و احزاب سیاسی در این است که جنبش‌های دانشجویی بر خلاف احزاب سیاسی به دنبال کسب قدرت نیستند و حق طلب و آرمان‌گرا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر دیروز خرمشهر و امروز عراق و سوریه آزاد شد؛ ما دور نمی‌بینیم که روزی خبر آزادی قدس شریف را بشنویم، اظهار کرد: امروز آرمان خواهی و انقلابی‌گری در جای جای جهان اسلام بروز پیدا می‌کند و هر روز مجاهدان بیشتری با الهام از انقلاب اسلامی خود را فرزندان امام خمینی (ره) می‌دانند و در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند و این آرمان خواهی هرگز کم فروغ نخواهد شد و روز به روز در جامعه اسلامی مشتعل می‌شود و این اشتعال دامن ابرقدرت‌ها و مستکبران را خواهد گرفت و آن‌ها را به زیر خواهد کشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها