مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان:

نقض قطعنامه های بین المللی آمریکابا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۷۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور امریکا مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس، گفت: استکبار جهانی همواره در تلاش بوده است از هر دسیسه و توطئه ای برای تضعیف مسلمانان استفاده کند.

حجت الاسلام علی قره داغی افزود: استکبار جهانی این بار با پیش کشیدن طرح انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس، نقشه شوم دیگری را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: اعلام تصمیم دونالد ترامپ، برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل آنقدر مناقشه برانگیز و نامشروع است که بسیاری از رؤسای کشورها و سازمان های بین المللی نسبت به اعلام این تصمیم واکنش هایی داشته و ابراز نگرانی کرده اند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان تصریح کرد: با عنایت به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی محسوب می گردد.

قره داغی گفت:  این تصمیم آمریکا ادامه زنجیره اقدامات تحریک آمیز و هدفمندانه در سیاست خارجی آمریکا است که در قبال دیگر کشورها از جمله سوریه، ایران و کره شمالی صورت می گیرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، افزود: این اقدام آمریکا را به شدت محکوم است و ایمان داریم که بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، “ادعای دشمنان اسلام درباره‌ی اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ناشی از ناتوانی و عجز آن‌هاست و دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه‌ی بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد”.

ارسال نظرات
آخرین اخبار