مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

لزوم تبدیل جنبش همیاران طبیعت به فرهنگ در جامعه

باید جنبش همیاران طبیعت را به یک فرهنگ بین مردم تبدیل کنیم و توجه به این موضوع طی چند سال اخیر پر رنگ شده ولی فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۵۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در همایش همیاران طبیعت با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما در بحث منابع طبیعی تصرف اراضی است، گفت: منابع طبیعی با همکاری قوه قضائیه با متصرفین برخورد می‌کند.

خلیل آقاجانلو افزود: باید جنبش همیاران طبیعت را به یک فرهنگ بین مردم تبدیل کنیم و توجه به این موضوع طی چند سال اخیر پر رنگ شده ولی فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم و از شاخص‌های توسعه‌یافتگی حفظ منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: اقدامات مقطعی در بحث حراست از منابع طبیعی جواب نمی‌دهد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: بیابان‌زدایی، فرسایش خاک و سیل آینده کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و می‌طلبد که برای حراست از منابع طبیعی همه پای کار بیایند.

آقاجانلو با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار همیار طبیعت در زمینه حفاظت از منابع طبیعی زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: همیاران طبیعت متشکل از دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند که با اداره منابع طبیعی همکاری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر تقویت فضای حراست از اراضی ملی در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم افرادی سودجو منابع طبیعی را تخریب و تصرف کنند.

 

ارسال نظرات