خبرهای داغ:
فرماندار هشترود:

کاهش ازدواج در هشترود نگران کننده است

فرماندار هشترود در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال این شهرستان کاهش ازدواج در هشترود را نگران کننده دانست و گفت: تعداد ازدواج ثبت شده در هشت ماهه سالجاری در مقایسه با سال گذشته37 مورد کاهش با منفی 9.2 درصد مواجه است.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۵۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید میانگین سن ازدواج در مردان را بین 25 تا 29 و در خانم ها بین 15 تا 19 سال عنوان و بیان کرد: از نظر محل سکونت تعداد 167 واقعه شهری و 197 واقعه روستایی در این مدت در این شهرستان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در مدت هشت ماهه نخست امسال 63 مورد طلاق ثبت شده که دو  مورد درهنگام ازدواج 13 سال داشتند که در 15 سالکی منجر به طلاق شده است و بقیه بین 25 تا 30 سال اتفاق افتاده است.

مستفید  اضافه کرد: هر 5.8 درصد ازدواج یک مورد منجر به طلاق انجامیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهاداشت: از جمعیت 57 هزارو 199 نفری هشترود 42 هزارو 97 نفر بالای 15 سال می باشند که از این تعداد27 هزارو 741 نفر برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند که 66 درصد جمعیت را شامل می شود.

مستفید در ادامه به ساماندهی گورستان های هشترود تاکید و بیان کرد: شهر هشترود با وجود جمعیت 20 هزارنفری چهار گورستان دارد که فقط یک مورد متولی دارد و باید این گورستان ها ساماندهی شود.

وی افزود: شهرداری باید از گسترش خودسرانه گورستان ها جلوگیری و این گورستان ها را تجمیع کند و اجازه دفن اموات را فقط در وادی رحمت بدهد.

مستفید با بیان اینکه نباید بدون جواز دفن پزشک قانونی دفنی صورت گیرد افزود: دهیاران و شوراها هم باید فوتی ها را به ثبت احوال گزارش کنند.

رئیس اداره ثبت احوال هشترود نیز گفت: هشترودی ها برای پسران خود به ترتیب اسامی ابوالفضل، علی، محمدطاها، محمدرضا و امیر محمد و دختران خود زهرا، فاطمه، نازنین زهرا، نازنین فاطمه و فاطمه زهرا را در هشت ماهه امسال انتخاب کردند.

صالح صادقی افزود: در این مدت 649 مورد ولادت در این شهرستان رخ داده که نسبت به مشابه سال گذشته 152 مورد یعنی منفی 19 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: از تعداد ولادت ها 259 مورد شهری و مابقی روستایی 346 مورد مرد و مابقی زن هستند.

رئیس اداره ثبت احوال هشترود افزود: در این مدت 185 مورد فوتی در هشترود رخ داده که نسبت به سال گذشته 37 مورد کاهش داشته و ازاین تعداد 59 مورد شهری مابقی روستایی، 105 مورد مرد و مابقی زن بوده اند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها