با انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی موجب می شود که امنیت بقاع متبرکه چند برابر شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۳۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان زنجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج سنت حسنه وقف اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اصناف در راستای استفاده از ظرفیت صنوف در سنت حسنه وقف افزود: در این زمینه نمایشگاه‌های متعدد در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی و رایج کردن خواندن قرآن در خانواده‌ها طرحی را با اسم وقف مصحف شریف آغاز کرده است، اظهار داشت: در قالب این طرح همه مردم می‌توانند در این وقف مشارکتی شرکت کنند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت بقاع متبرکه، تصریح کرد: با این تفاهم نامه فعالیت نیروی نظامی موجب می شود که امنیت بقاع متبرکه چند برابر شود.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی به اقدامات علمی و پژوهشی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال اقداماتی همچون جذب و ارتقای نخبگان، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و به کارگیری آنها در قسمت‌های متفاوت، اقدامات علمی و جغرافیایی در راستای آگاه سازی در مناطق مختلف استان انجام شده است.

 وی با بیان اینکه امسال نیز از اجرای نیت واقف خیر اندیش چندین زندانی از جرایم غیر عمد که از زندان در دهه وقف آزاد شده و به آغوش خانواده برگشتند، گفت: این امر نشان از اعتماد مردم به موقوفات و تلاش برای فعالیت در این حوزه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وقف از  نمونه کارهای بارز و فراموش نشدنی است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از موقوفات در شهرها مورد استفاده هستند که حتی واقف آنها در قید حیات نیست، اما همین موقوفه موجب شده نامی نیک از آنها به یادگار بماند. 

جنتی در پایان با مثبت ارزیابی کردن انعقاد تفاهم‌نامه بین اوقاف و نیروی انتظامی گفت: امیدواریم، این تفاهم‌نامه موجب فعالیت‌های بهتر در حوزه وقف شود.

ارسال نظرات