مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

دوره های رایگان آموزش صنایع دستی در یزد برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به نقش صنایع دستی در اقتصاد استانی نظیر یزد گفت: دوره های آموزش صنایع دستی به صورت رایگان در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۷۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه دانش یزدی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه در برنامه اشتغال فراگیر سال ۹۶ سهم این سازمان ۲۰ درصد دیده شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای نقشه راه برنامه‌ای اجرایی تدوین شده، تلاش کردیم در ابتدا تعداد روستا‌های گردشگری و مواردی که می‌توان برای اشتغال در این حوزه دید را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: برای ۴۳ روستا مصوبه هیئت وزیران را در استان داریم که به کارگروه نیز ارسال شده است و از بین روستا‌هایی که بافت با ارزش تاریخی دارند، با توجه به شاخص‌ها و اولویت ها، ۲۴ روستا شناسایی و معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اهتمام جدی به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی عنوان کرد: در بحث صنایع دستی نیز سعی شده بازسازی و نوسازی صنایع دستی در ۱۸ رشته مصوب دنبال شود که اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی بیان داشت: حمایت از صنعتگران صنایع دستی و استانداردسازی صنایع دستی نیز در دستور کار است و از رویکرد‌های اصلی این اداره کل، ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی است.

دانش یزدی با تاکید بر اینکه در این راستا بحث شرکت‌های تعاونی تولیدی و توزیع همچنین ساماندهی صنایع دستی و ... را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز سعی شده ایجاد بوم گردی‌ها بر اساس اولویت دنبال شود و تامین زیرساخت‌هایی که در بخش گردشگری است را با روستا‌های هدف تدوین کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل با دهیاری‌ها برای توسعه روستا‌های هدف گردشگری بیان داشت: برای جذب سرمایه گذار، اعطای تسهیلات در زمینه گردشگری و صنایع دستی را دنبال می‌کنیم و برای تولیدات صنایع دستی در ۱۸ رشته‌ای که مشخص شده است، آموزش رایگان برگزار می‌شود.

دانش یزدی یادآور شد: بر همین اساس در رشته کاربافی در شهرستان میبد برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است که آموزش‌های آن نیز در سال گذشته ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: در روستا‌های هدف گردشگری نیز برای سال گذشته و جاری در حوزه صنایع دستی آموزش‌های آن دنبال شده که می‌توان برای توسعه آن اقدام کرده و یا برای مشاغل خانگی نیز طرح‌ها را اجرایی کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار