نماینده، ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد:

شناخت دشمنان اسلام؛ از معیار‌های وحدت امت اسلامی

حجه الاسلام شیخ زاده در جلسه با موضوع مسجد محوری پایگاه شهید قهاری سعید با حضور فرماندهی و حفاظت اقدام به سخنرانی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۶۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:حجه الاسلام شیخ زاده اظهار داشت: تضارب افکار و اندیشه‌ها و اختلاف سلیقه‌ها به معنای تفرقه نیست و لذا ممکن است این تضارب با یک هدف مشترک منجر به نتیجه مطلوب برای امت اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در تضارب افکار باید اندیشه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بهترین را به لحاظ مصالح اجتماعی امت اسلامی انتخاب و به آن عمل کرد.
جهت دهی اتحاد و انسجام امت اسلامی باید اثر بخش و در راستای مصالح اجتماعی و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
شیخ زاده خاطر نشان کرد: جهت دهی اتحاد امت اسلامی وقتی اثر بخش است که همه ید واحده شده و برای یک هدف و آرمان تلاش کنند و این به آن معنا نیست که ما وحدت داریم، ولی به امور یکدیگر دخالت نمی‌کنیم و نزاع نداریم، این همان بی تفاوتی و بی مسئولیتی است.
وی یکی از معیار‌های این جهت دهی را شناخت دشمنان اسلام و انگیزه هایش برشمرد و گفت: امت‌های اسلامی به دور از تفرقه و اختلاف باید داعیه‌ها و انگیزه جبهه استکبار را شناسایی کرده تا عمق این وحدت در درون جوامع بیشتر از گذشته ملموس باشد.
شیخ زاده  از امر به معروف و نهی از منکر بعنوان دیگر شاخصه جهت دهی وحدت امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: وحدتی مفید و اثر بخش است که از نظارت عمومی و فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از متکر بعنوان یک وظیفه اسلامی و انسانی از آن غفلت نشود.
ارسال نظرات