یاد سرداران شهید موحد دانش و نوروزیان؛

تماشای سرو، تکریم خانواده شهدا در روز ولادت شهید

«تماشای سرو» مراسمی است که خانواده های شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم در سالروز ولادت شهیدان این لاله های خونین همراه با سبزه های هم نوا با ناله نسیم ، تکریم و تمجید می شوند.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۴۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، تکریم و بزرگداشت خانواده معظم و معززشهدا درکنار پاسداشت آرمان های اصیل انقلاب اسلامی همچون ( ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت)، ثبت وضبط خاطرات شهدا از زبان خانواده معظم شهید بمنظورآشنایی بیشتر با سیره رفتاری شهدا و همچنین باز نشر این خاطرات ارزشمند از اهداف برگزاری برنامه هفتگی 'به تماشای سرو' از سوی فرهنگستان رضوان است.

** سلام بر شهدا
«باید سلام کرد بر آنانی که در آخرین فراز زیارت نامه خود به زیارت سبزترین سیرت و سرخ ترین صورت تاریخ نائل شدند ، سلام بر زمزمه جاری رودها , با پاهای برهنه. آری اینجا کربلای سینه سُرخانی است که آمدن و رفتنشان یه رویایی بیش نبود , رویایی کوتاه و شیرین.
باید سلام کرد به آنانی که لباس های خاکی رنگشان , لباس احرام در 'موقعیت ها' بود، سلام بر اشک های جاری مناجات بر گونه های خاکی و خونین، درود بر دست های بریده شده، بر انگشتهای جدا شده از دست، سلام بر پوتین های بی پا , به پاهایی که بند پوتین آنها تا آسمان گشوده شده ، احترام بر سَرهای سرخ بی کلاه و سلام بر سینه های سوخته در سنگرها.
باید سلام کرد بر پیشانی هایی که بوسه گاه گلوله شده اند، درود بر قطارهای فشنگی که تسبیح شده اند، سلام بر کوله پشتی های پر از پرواز ، درود بر پلاک پیکرهای قطعه قطعه شده که شماره و شناسنامه یک شهاب شده و هر کوچه و خیابان شهرمان را تا ابد ستاره باران کرد، آری باید سلام کرد برلبهای سیراب از عطش عشق ، درود برچفیه , بیرق همیشه جاودان جبهه های خمینی ( ره ) و حتما باید سلام کرد بر چفیه ای که همواره بر دوش علمدار نهضت خمینی ( ره ) است.»

** «علی نقی نوروزیان» سردار شهیدی که به آرزویش رسید
محمد سعادت رییس فرهنگسرای رضوان به همراه کارکنان این مرکز، به مناسبت سالروز ولادت شهید' علی نقی نوروزیان ' در برنامه هفتگی'به تماشای سرو' با خانواده معظم این شهید دیدار کردند.
دوشنبه 13 آذر ماه 96 به مناسبت ولادت شهید ' علی نقی نوروزیان ' اعضای فرهنگسرای رضوان با حضور در بیت شهید با سیره رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش آشنا شدند.
شهید' علی نقی نوروزیان ' متولد 14/9/46 و از رزمندگان دفاع مقدس بود، که در تاریخ 10/3/65 در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه اش خطاب به مادرش نوشته بود 'مادر، اگر پرسیدند پسرت چرا شهید شد، بگو به آرزویش رسید'.

** شهید «محسن فهیم پور »، مدافع حریم مرزی
دوشنبه 20 آذر ماه 96 به مناسبت ولادت شهید ' محسن فهیم پور ' با حضور در بیت شهید خاطراتی از زبان والدین و خانواده معظم شهید شنیده شد.
شهید' محسن فهیم پور ' متولد 16 آذر ماه 43 و از رزمندگان دفاع مقدس بود، که در تاریخ 3/12/64 در حین ماموریت شناسایی در زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

** شهید «مجید دده دریانی» ؛ مدافع مرزهای غربی ایران اسلامی
این برنامه روز دوشنبه 22 آبان ماه 96 به مناسبت ولادت شهید ' مجید دده دریانی 'در بیت شهید برگزار شد؛ و اعضا با سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش مواجه شدند.
شهید' مجید دده دریانی ' متولد 22/8/44 از رزمندگان دفاع مقدس بود که در تاریخ 2/2/63 در منطقه بوکان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 27 ردیف 25 شماره 14 قرار دارد.

**شهید « اکبر ملکشاهی»، مدافع حرم
روز دوشنبه 8 آبان ماه 96 به مناسبت ولادت شهید ' اکبر ملکشاهی ' در بیت شهید اعضای فرهنگستان با خانواده شهید دیدار کردند.
شهید' اکبر ملکشاهی ' متولد 4 آبان ماه 1345 شهر قصر شیرین و از رزمندگان دفاع مقدس بود، وی که سابقه بالغ بر 50 ماه حضور در دفاع مقدس را دارد اولین بار در عملیات کربلای 5 مجروح شد، پس از بهبودی در سال 67 در عملیات مرصاد فرمانده گردان بود، پس از پایان جنگ در هنگام پاکسازی و خاکبرداری مناطق جنگی مجددا مجروح شد.
اکبر ملکشاهی پس از حمله داعش به صف مدافعان حرم پیوست و سرانجام در دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در شهر کرمانشاه قرار دارد.

** شهید «مصطفی مهری نیستانی » ، شهید خاک های سرخ شلمچه
این برنامه روز دوشنبه 1 آبان ماه 96 به مناسبت ولادت شهید ' مصطفی مهری نیستانی ' در بیت شهید برگزار شد.
شهید' مصطفی مهری نیستانی ' متولد 5 آبان ماه 1336 از رزمندگان دفاع مقدس بود که در تاریخ 2/6/65 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 53 ردیف 107 شماره 10 قرار دارد.

** شهید «مهدی عزیزی » مدافع حریم ولایت
این برنامه روز دوشنبه 24 مهرماه به مناسبت ولادت شهید مدافع حرم ' مهدی عزیزی 'در بیت شهید برگزار شد و اعضای فرهنگستان رضوان با سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش آشنا شدند.
شهید ' مهدی عزیزی ' متولد مهرماه 1361 از رزمندگان مدافع حرم بود که در تاریخ 11/05/92 در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) در خاک سوریه به دست تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار این شهید بزرگوار در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) واقع شده است.

** «شهیدان پالیزبانی » ، شهدای مدافع امام ، انقلاب و فرهنگ اسلامی
روز دوشنبه 17 مهر ماه به مناسبت ولادت شهید ' محمد پالیزوانی ' خانواده شهید در بیت این شهید بزرگوار میزبان اعضای فرهنگستان رضوان بودند .
شهید' محمد پالیزوانی ' متولد 15/7/1337 بود وی در سال 1357 در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در چهارراه سرچشمه تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و اولین شهید خانواده پالیزوانی بود که جانش را در راه پیروزی انقلاب اهدا کرد.
دیگر شهید این خانواده 'مصطفی پالیزوانی' با شروع جنگ تحمیلی مدرسه را رها کرد و برای اعزام به جبهه سراغ بسیج رفت. این شهید سرفراز سپاه اسلام در 15 اسفند ماه 1363 در منطقه عملیاتی شرق دجله در حالی که با گلوله های آرپی چی اش سینه تانکهای دشمن را یکی پس از دیگری نشانه می رفت هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید اما پیکر مطهرش در بیابانهای عراق باقی ماند.
سومین شهید خانواده پالیزوانی 'مرتضی پالیزوانی' در سال 60 وارد سپاه پاسداران شد. او مبلغ اندیشه‌های استاد مطهری بود. این دانشجوی شهید همزمان با روز شهادت استادش در روز دوازدهم اردیبهشت 1365 در فکه به فیض شهادت نائل آمد.
محمد همایون نیز که داماد خانواده پالیزوانی است در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
مزار مطهر شهید محمد پالیزوانی در قطعه17 ردیف 102 شماره 19 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

** شهید « کمال خداکرمی » شهید منطقه سومار
روز دوشنبه 10 مهر ماه به مناسبت ولادت شهید ' کمال خداکرمی 'در بیت شهید اعضا با سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظم شهید مواجه شدند.
شهید' کمال خداکرمی ' متولد 15/7/1343 بود وی در تاریخ 12 مهر 1362 در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

** شهید «یدالله احمدی فر» ؛ شهید حریم شهری
این برنامه روز دوشنبه 3 مهرماه به مناسبت ولادت شهید ' یدالله احمدی فر 'در بیت شهید برگزار شد .
شهید' یدالله احمدی فر ' متولد 7/7/1338 و پاسدار کمیته مبارزه با مواد مخدر بود وی در تاریخ 9 مهر 1364 در حال ماموریت و در یک تصادف ساختگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 27 ردیف 3 شماره ب قرار دارد.

** سردار شهید « علیرضا موحد دانش » ، جانبازی که دلش با امام بود
رییس فرهنگسرای رضوان به همراه کارکنان این مرکز، به مناسبت سالروز ولادت شهید' علیرضا موحد دانش ' در برنامه هفتگی'به تماشای سرو'با خانواده معظم این شهید دیدار کردند.
این برنامه روز دوشنبه 27 شهریور ماه به مناسبت ولادت شهید ' علیرضا موحد دانش 'در بیت شهید برگزار شد و اعضا سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی وی را در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش مرور کردند.
شهید' علیرضا موحد دانش ' متولد 27/6/1337 بود وی در تاریخ 13 مرداد 1362 در عملیات والفجر 2 در منطقه حاج عمران، در حالی که فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا (ع) را بر عهده داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفته می‌شود وی در حالی که زخمی بود خودش را به سنگر عراقی‌ها رسانده، سیم ارتباطی آنان را با دندان قطع کرد تا مانع ارتباط آنان با عقبه گردد. پس از قطع سیم که دشمن متوجه این کار وی شد، او را به رگبار می‌بندد. مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 24 قرار دارد.

** شهید « محمد حسین مرادی » مدافع حرم اهل بیت
روز دوشنبه 20 شهریور ماه به مناسبت ولادت شهید مدافع حرم 'محمد حسین مرادی'در بیت شهید سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی شهید از زبان والدین و خانواده معظمش گفته شد.
شهید 'محمد حسین مرادی' متولد 26/6/60 و از رزمندگان مدافع حرم بود که در تاریخ 28/8/92 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای چیذر واقع شده است و یک یادمان نیز به نام این شهید والامقام در قطعه 44 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد.

** شهید « ناصرالدین باغبانی » ، شهیدی از تبار حسین (ع)
به مناسبت سالروز ولادت شهید'ناصرالدین باغانی' در برنامه هفتگی'به تماشای سرو' روز دوشنبه 13 شهریور ماه با خانواده معظم در بیت این شهید دیداری انجام شد.
شهید' ناصرالدین باغانی ' متولد 8/6/1346 از رزمندگان دفاع مقدس بود که در تاریخ 11/12/1365 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 24 ردیف 22 شماره 76 مکرر قرار دارد.

** شهید « مجید قربانخانی » شهیدی از خان طومان سوریه
رییس فرهنگسرای رضوان به همراه کارکنان این مرکز، به مناسبت سالروز ولادت شهید مدافع حرم 'مجید قربانخانی' در برنامه هفتگی'به تماشای سرو' روز دوشنبه 30 مرداد ماه با خانواده معظم این شهید دیدار کردند.
در این دیدار سیره رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش مرور شد.
شهید ' مجید قربانخانی ' متولد 30/5/69 از رزمندگان مدافع حرم بود که در تاریخ 21/10/94 در خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
یادمان این شهید در قطعه 50، ردیف 117، شماره 23 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در کنار دیگر همرزمانش است که هنوز پیکر پاک و مطهرشان به میهن اسلامی بازنگشته است.

** شهید « عباس شریعت منش » ، شهید والفجرهای ایران
به مناسبت سالروز ولادت شهید' عباس شریعت منش' در برنامه هفتگی'به تماشای سرو'با خانواده معظم این شهید روز دوشنبه 23 مرداد ماه دیداری از سوی اعضای فرهنگستان رضوان صورت گرفت .
شهید' عباس شریعت منش' متولد مرداد ماه سال 42 از رزمندگان دفاع مقدس بود که در تاریخ 24/1/62 در عملیات والفجر مقدماتی منطقه شرهانی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مزار مطهر این شهید بزرگوار در قطعه 28 ردیف 99 شماره 6 قرار دارد.

** یادواره شب عاشورایی « تجلیل از شهیدان تیموری »
محمد سعادت دبیر یادواره و رئیس فرهنگسرای رضوان درباره اقدامات این فرهنگسرا گفت: نهمین یادواره شب عاشورایی امسال نیز به همت فرهنگسرای رضوان در دانشگاه علم و صنعت در سالروز شهادت امام حسن عسکری یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت وولایت برگزار شد.
وی بااشاره به تجلیل از خانواده شهیدان تیموری در این مراسم افزود: شهید «جواد تیموری» عضو سپاه انصار بود، او که خود آرزوی شهادت داشت و عزم دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با تروریست های تکفیری، در پیچ و خم این روزگارعجیب، نه در سوریه، که در قلب تهران و در ساختمان مجلس شورای اسلامی به این آرزو رسید و به ضرب گلوله تکفیری‌های کوردل به درجه رفیع شهادت رسید.
شهید «محمد رضا تیموری» فرزند دیگر خانواده تیموری نیز از شهدای دفاع مقدس است که در سن 18 سالگی در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.
در این مراسم خانواده شهید تیموری بروی سن رفتند و مراسم اینگونه رقم خورد :
«مادر خمیده بود و چشمهایش تر، اما پدر روحیه بهتری داشت و لبخندی زیبا بر لبش، همسرش نیز انگار می‌دید جوادش هنوز هم هست. تابلوی نقاشی پرتره شهید جواد تیموری که دقایقی قبل توسط خواهر هنرمند کشیده می‌شد در درون قابی شکیل، به دست پدر شهید می‌دهند، پدر فرزندش را نگاه می‌کند، نگاه جواد هم پدر را تماشا می‌کند، نگاهی که زنده است.
پدر عکس را با لبخند به روی عکاس‌ها و تصویر بردار ها می‌گیرد، چه صحنه‌ای! پدر، مادر و همسر در کنار جوادشان، باز هم عکسی به یاد گذشته ...»
«روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد .»

ارسال نظرات