خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان، گفت: یکی از راه‌های بسیار مفید و مؤثر برای اثبات وجود مقدس قلب عالم امکان و مولای عالمیان، حضرت صاحب‌الزمان «عج»، تشرف به محضر نورانی آن بزرگوار است.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۳۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جمع طلاب با اشاره به آیه ۱۲ سوره طلاق، اظهار کرد: این آیه هدف خلقت انسان را شناخت خداوند سبحان، آن هم به دو صفت مهم قدرت و علم، بیان کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن فرموده است، خداوند کسی است که هفت آسمان را و از زمین نیز همانند آن‌ها آفرید، فرمان او در میان آن‌ها پیوسته فرود می‌آید.[هدف از خلقت همه‌ی این‌ها و فرود آمدن مستمر فرمان الهی این بود:] تا بدانید خداوند بر هر چیزی تواناست و اینکه علم او به همه چیز احاطه دارد، گفت: در بین اوصاف پروردگار، علم و قدرت دو صفت تأثیرگذارترند.

استاد حوزه ادامه داد: این دو صفت تاثیرگذار تر هستند چرا که به انسان تحرک می‌بخشند تا به هدف خلقت پی ببرد، زیرا مرحله‌ی دومی که انسان که در خلقت باید به آن برسد و از آن عبور کند، «بندگی» خداوند علیم و قدیر است.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: اگر به کمک عقل حقایق و علوم مختلف را کسب می‌کنیم، هدف این است که به این وسیله در مسیر شناخت خالق جهان پیشتر رویم و او را بیشتر بشناسیم، زیرا ارزش هر علمی وابسته به معلوم آن است و معلومی با ارزشمندتر از واجب‌الوجود نیست.

وی اذعان کرد: از این رو می‌توان گفت کسانی‌که از دریچۀ عقل خود روزنه‌ای به این حقیقت پیدا نکرده‌اند، در واقع از برترین و با ارزش‌ترین علم محروم‌اند و از عقل خویش استفادۀ کامل نکرده‌اند.

آیت الله مهدوی، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های بسیار مفید و مؤثر برای اثبات وجود مقدس قلب عالم امکان و مولای عالمیان، حضرت صاحب‌الزمان «عج»، تشرف به محضر نورانی آن بزرگوار است.

وی افزود: استدلال کردن دربارۀ وجود یا دربارۀ طولانی‌بودن عمر ایشان و آوردن دلیل‌های عقلی و نقلی و شواهد تاریخی، عقل‌ها را خاضع می‌کند ولی زیارت آن حضرت در تشرف، سبب می‌شود عقل و جان تسلیم شود و نفس اطمینان پیدا کند زیرا قوی‌ترین دلیل بر امکان هر شیء وجود آن شیء است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها