خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان، گفت: از دست دادن اعضای خانواده و همچنین ویرانی خانه ها و از طرفی هم ترس اولیه که در نخستین لحظات زمین لرزه اتفاق می افتد، همگی موجب می شوند تا اهمیت حضور تیم های روانشناسی در چنین مناطقی به اوج برسد.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۳۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ محسن حجتی گفت: ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در تمامی حوادث و بحران ها از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران هم داشته باشد.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی بسیج جامعه پزشکی خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات آموزشی و پیشگیری است که بر همین اساس تیم های مجرب بهداشتی و درمانی تشکیل شده اند.

حجتی ادامه داد: بهداشت روان موضوع بسیار مهمی در حوادث ناگواری مانند زلزله است نقش مهمی را می تواند در آرامش روانی آن منطقه ایفا کند و سلامت روانی حتماً باید در کنار خدمات سلامت جسمانی مورد توجه مسئولان باشد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: گروه های روانشناسی این سازمان با بهره گیری از روانشناسان مجرب مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد به روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: وقوع زلزله می تواند بار روانی سنگینی را برای بازماندگان به همراه داشته باشد و از دست دادن اعضای خانواده و همچنین ویرانی خانه ها و از طرفی هم ترس اولیه که در نخستین لحظات زمین لرزه اتفاق می افتد، همگی موجب می شوند تا اهمیت حضور تیم های روانشناسی، در چنین مناطقی به اوج برسد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی اصفهان افزود: روانشناسان اعزامی به روستانشینان زلزله زده کمک می کنند تا آرامش روانی را به خانواده ها برگردانند و تلاش می کنند تا از ترس و دلهره آن ها برای بازگشت به خانه هایی که ویرانی نداشته و از ترس ویرانی مجدد خالی شده اند کاسته شود.

این مسئول همچنین گفت: گروه های مامائی هم برای رسیدگی بیشتر به بیماران مربوطه در روستاها از روز گذشته اعزام شدند تا سلامت مادران و فرزندانشان در چنین وضعیتی به خطر نیفتد.

حجتی در بخش دیگری از گفتگوی خود خاطر نشان کرد: تیم های مراقبت پرستاری می توانند نقش مهمی در رسیدگی به اوضاع بهداشتی و درمانی مردم داشته باشند که ضمن انتخاب پرسنل مجرب پرستاری و آموزشی سعی شد با اعزام آن ها هم در مراقبت مردم روستاهای کرمانشاه و هم در توانمندسازی آن ها در حوزه خود مراقبتی گام هایی برداشته شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، با وحود اعزام های مکرر به مناطق زلزله زده، علاوه بر آمادگی گروه های اضطراری بیش از 250 نفر از پزشکان تا سطح فوق تخصص آمادگی خود را برای بکارگیری اعزام به این مناطق اعلام کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها