خبرهای داغ:
مینو اصلانی گفت: مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک مطالبه ساختگی برای حاشیه‌سازی از سوی برخی فمنیست های سکولار در کشور بود، با فتوای حضرت مرجع عالیقدر، آیت‌الله مکارم شیرازی پرونده‌اش برای همیشه بسته شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۶۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  در هشتصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده با توجه به مخالفت حضرت آیت الله مکارم شیرازی دامت برکاته برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ، شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده نظرات مراجع عظام تقلید را فصل الخطاب در این خصوص قرار داده و اعلام کرد:‌با توجه به اولویت مسائل فراوان دیگر از مشکلات جامعه زنان، تصویب مصوبه ای پیرامون  حضور زنان در ورزشگاه‌ها را غیرضروری است.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه نظر مراجع تقلید بر اساس مُر صریح قرآن کریم و اسلام است، اظهار داشت: بررسی‌های اجتماعی و فرهنگی نیز در فتوای دلنشین آیت‌الله مکارم شیرازی مهر تأیید می‌زند چرا که عموم زنان متدین و خانواده‌هایشان اساساً دغدغه‌ای برای حضور در ورزشگاه‌ها نداشتند و این دغدغه از سوی برخی از طرفداران تفکرات خاص فمنیستی به خصوص فمنیست‌های سکولار مطرح شده بود.

وی تاکید کرد: با اعلام نظر این مرجع عالیقدر مسأله حضور زنان در ورزشگاه به طور کل از دستور کار شورا خارج شده است.

اصلانی تصریح کرد: از همان ابتدای مطرح شدن این موضوع هم معلوم بود که به نتیجه‌ای نخواهد رسید و جز اینکه این مطالبه کاذب وقت و انرژی کشور را گرفت نتیجه دیگری نداشت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مطالبات بسیار جدی حوزه زنان در کشور زمین مانده است ابراز داشت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاص عموم مردم و عموم زنان فهیم و ورزش دوست ما نبود.

به عقیده وی، مسئولان باید به فکر ترغیب زنان برای روی‌ آوردن به ورزش باشند و امکانات ورزشی را برای این حضور فراهم کنند اما تا به حال هیچ کس به صورت جدی پیگیر این مسأله مهم نشده است.

اصلانی با تأکید بر اینکه باید شرایط و امکانات لازم برای فعالیت‌های ورزشی بانوان در سراسر کشور فراهم شود، گفت: اگر استعدادهای ورزشی زنان جوان شناسایی شود می توانیم حضور قدتمندی در ورزش‌های قهرمانی داشته باشیم.

وی این مطالبه را مطالبه اصلی زنان برشمرد و گفت: مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک مطالبه ساختگی برای حاشیه‌سازی بود که با فتوای حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی پرونده‌اش برای همیشه بسته شد.

ارسال نظرات