مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان مشکل اصلی مردم زاهدان در زمینه گاز را مربوط به مشکلات داخل ساختمان شامل لوله کشی داخلی و دودکش اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۶۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدحسن طهرانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به زاهدانی‌ها اظهار داشت: در محدوده شهر زاهدان کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز، یک‌هزار و 350 کیلومتر است که 500 کیلومتر آن انجام شده یا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تاکنون 330 کیلومتر شبکه گاز رسانی در زاهدان اجرا شده است که حدود 35 درصد این شهر را شامل می شود، این در حالی است که هم‌اکنون نیز، دو پیمانکار این شرکت در حال ایجاد شبکه در مناطق مختلف این شهر هستند.

به گفته طهرانی، تاکنون چهار هزار و 400 انشعاب در شهر زاهدان نصب شده که از این تعداد با توجه به بروز سرما حدود چهار هزار و 200 خانوار اقدام به اشتراک پذیری کرده اند.

وی مشکل اصلی مردم زاهدان در زمینه گاز را مربوط به مشکلات داخل ساختمان شامل لوله کشی داخلی و دودکش اعلام کرد و گفت: این قسمت به نظام مهندسی مربوط می شود؛ چراکه مالکان برخی ساختمان‌ها در گذشته برای بهره‌گیری مناسب از گاز مایع، با نصب منبع و یا چند سیلندر بزرگ 50 کیلویی اقدام به لوله کشی داخل ساختمان کرده‌اند که اکنون بر اساس اعلام نظر کارشناسان نظام مهندسی، این قبیل لوله‌کشی‌ها از استاندارد لازم برای گاز شهری برخوردار نیستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین با توجه به وضعیت هوای زاهدان و محروم بودن سیستان و بلوچستان از سامانه گاز شهری در گذشته، افزود: در ساختمان‌های ساخته شده پیشین، لوله دودکش بخاری نصب نشده و از آنجایی که براساس اعلام سازمان نظام مهندسی، باید ساختمان‌ها دارای دودکش باشند، مالکان بسیاری از ساختمان‌های شهر زاهدان باید هزینه ایجاد دودکش را متحمل شوند.

وی تاکید کرد: این شرکت ظرفیت اشتراک‌پذیری گاز برای حدود 10 تا 11 هزار مشترک را در زاهدان دارد، ضمن این که باقی‌مانده پیمان‌سپاری‌های این شرکت که 850 کیلومتر است، تا پایان امسال تمام خواهد شد.

طهرانی ابراز امیدواری کرد با توجه به سرعت بالای کار گازرسانی در شهر زاهدان، انتظار می‌رود مردم و مسئولان، این شرکت را تا پایان سال 98 که عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد، همراهی کنند.

وی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه هزینه لوله کشی گاز گفت: در سفر آذرماه جاری رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان با توجه به درخواست ها و پشنهادات ارائه شده، مصوب شد به منظور گازکشی داخل ساختمان و دریافت انشعاب گاز تا سقف 20 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره به شهروندان زاهدانی متقاضی پرداخت شود که اجرای این مصوبه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

بنا بر این گزارش، استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرد تا در روزهای پایانی کار این دولت، مردم این استان دورافتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

به گفته طهرانی، این طرح، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آنها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

ارسال نظرات