خبرهای داغ:
یادداشت/حامد کوماهی

کمک به زنان بی سرپرست زکات کارم است

یک بانوی موفق فن بیان گفت: معتقدم امروزه عزت نفس در بانوان ما کمی کمرنگ شده است و اگر زنان و دختران ما عزت نفس داشته باشند حتما به درجات بالای موفقیت دست پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۴۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، کارش را خوب بلد است، او می‌داند چگونه و در کجا باید هنر خود را عرضه کند. در عرصه فن بیان آنقدر موفق شده است که نوایش طنین انداز مجالس و محافل کشوری است. وی علاوه بر مهارت فن بیان، خیر و کمک رسان به زنان بی سرپرست کشور هم هست و با کمک کردن به این قشر به گفته ی خودش، زکات کارش را می‌پردازد.

سمیه زمانی، مدیرعامل سابق اتحادیه کشوری بانوان، نویسنده کتاب آموزش آداب معاشرت به کودکان و بانوی خیری که در عرصه فن بیان و دیگر عرصه‌های هنری موفق ظاهر شده است در گفت و گو با طنین یاس از اقدامات خود گفت: اگر در عرصه فن بیان به جایی رسیده ام بخش زیادی از آن را مدیون لطف مادر خدابیامرزم هستم که همیشه از دوران کودکی رعایت آداب و گفتار را با نصیحت مادرانه خود به من آموخت و امروز، لسان من برگرفته از تربیت مادری است که خود معلم فن بیان زندگی من بوده است.

مدیرعامل سابق اتحادیه کشوری بانوان، عزت نفس را رمز موفقیت خود دانست و در توصیه به بانوان کشورگفت: سعی کرده ام به عنوان یک زن مسلمان ایرانی در درجه اول عزت نفسم را نگه دارم و با اعتماد به نفس و توکل بر خدا، کارهایم را پیش ببرم و معتقدم امروزه عزت نفس در بانوان ما کمی کمرنگ شده است و اگر زنان و دختران ما عزت نفس داشته باشند حتما به درجات بالای موفقیت می رسند.

بنیانگذار آموزش مبادی آداب به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: دوران کودکی و نوجوانی بهترین دوران برای آموزش پایه ای و اصولی در زمینه مبادی آداب و فن بیان است که متاسفانه در کشور ما به این مسئله کمتر توجه شده است چرا که معتقدم خمیرمایه افراد در این دوران شکل می‌گیرد و جامعه ای آرمانی است که پایه‌های آن یعنی کودکان و نوجوانان از فن بیان و مهارت‌های زندگی خوبی برخوردار باشند و خوشبختانه در این زمینه کتابی به نام آموزش آداب معاشرت به کودکان تالیف کرده ام.

این مدرس فن بیان افزود: خیلی خوشحالم که در محضر استادی، فن بیان را آموختم که خود از اساتید به نام و با اخلاق کشورمان است. استاد فرزانه معصومیان، مدیرعامل موسسه ترنم اندیشه روشن، نه تنها من را با دنیای فن بیان و مهارت‌های کلامی آشنا کرد بلکه به من آموخت که ادب و احترام به مردم کامل کننده این هنر یعنی فن بیان است که جا  دارد از زحمات استادم صمیمانه تشکر کنم.

حامی زنان بی سرپرست هستم

این خیر و حامی زنان بی سرپرست، کمک به این زنان را زکات کار خود دانسته و گفت: دوست ندارم در مورد فعالیت‌های خیرخواهانه ام توضیح بدهم زیرا انجام این کار را وظیفه و زکات کارم می‌دانم اما برای اینکه دیگران هم تشویق به کار خیرخواهانه شوند این مطلب را بازگو می‌کنم که مدت هشت سال است که با صندوق خیریه مهرآفرین که حامی زنان بی سرپرست است همکاری می کنم و در زمینه جمع آوری جهیزیه با بهزیستی استان سمنان همکاری دارم و در ساخت مدارس در استان سیستان و بلوچستان هم فعالیت هایی را انجام می دهم.

وی خلاقیت را رمز موفقیت خود دانسته و تاکید کرد: معتقدم که خلاقیت در هر کاری زمینه ساز موفقیت آدم‌ها است و سعی خودم همواره بر این بود که در هر کاری که قدم می‌گذارم در آن خلاقیت به خرج دهم تا کارهایم به نحو بهتری دیده شود.

زمانی در پایان نیز گفت: دوستان می‌توانند از طریق کانال تلگرامی به آدرس @adab_moasherat_somayehzamani  با من در ارتباط باشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار