رئیس سازمان مدیریت آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران توجه به عدالت اجتماعی، رفع فقر مطلق و طرح تحول سلامت و افزایش بهداشت عمومی را از محورهای مورد توجه در لایحه بودجه سال آینده خواند و گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها تبدیل به صندوق رفاه اجتماعی می شود که ماموریت اصلی آن حذف فقر مطلق است.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۲۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود بهبودی افزود: گام نخست عدالت اجتماعی و رفع فقر مطلق بداشته شده و طی آن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی سه برابر دریافتی گذشته مستمری دریافت می کنند.

وی گام دوم آن را نیز تحت پوشش قرار دادن افرادی عنوان کرد که درآمد آن ها از دریافتی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمتر است.

بهبودی در ادامه هسته های کلیدی بودجه سال آینده را شامل بخش های آب و آبخیزداری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل(عمومی و ریلی)، ساماندهی بافت های فرسوده و سواحل جنوبی مکران اعلام و بیان کرد: اشتغال فراگیر روستایی از جمله بخش های حمایتی دولت است که منابع خوبی در بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از سال آینده بودجه دستگاه ها بر اساس عملکرد دستگاه ها اختصاص می یابد، اظهارداشت: جهت گیری بودجه سال آینده به سمت افزایش اختیارات استان هاست.

با لایحه بودجه سال 1397 با بیان اینکه ساختار بودجه از گذشته چالش برانگیز بوده است، اظهار کرد: در بودجه سال آینده تغییر و تحول اساسی و اصلاحات ساختاری انجام شده است.
وی شاخصه اصلی بودجه سال آینده را جهت گیری آن به سمت افزایش اختیارات استان ها اعلام کرد و افزود: به منظور تمرکز زدایی از سال آینده بودجه یک سوم دستگاه های ملی به خود استان محول شده است.
بهبودی انظباط در بودجه ریزی و افزایش شفافیت را از جمله اصلاحات ساختاری در بودجه سال 1397 برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای تمرکز زدایی از سال آینده بودجه آموزش و پرورش و چند دستگاه دیگر به خود استان محول می شود که با این کار سهم استان ها از بودجه های هزینه ای بیشتر می شود.
رئیس سازمان مدیریت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی هم سهم استان ها افزایش می یابد، از تبدیل 800 طرح ملی کشوری به استانی خبر داد و افزود: دو هزار پروژه استانی در آذربایجان شرقی وجود دارد که 10 درصد آنها ملی است.

 

ارسال نظرات