نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهیان نور،دانشگاه معنوی انسان سازی است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۱۱۴۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس در گفتگو با کوله بار با اشاره به اینکه تقویت ادبیات و هنر دفاع مقدس باید الویت برنامه های فرهنگی کشور باشد، گفت: بسیج و سپاه یکی از متولیان ادبیات پایداری و مقاومت در کشور هستند و تلاش می کنند تا منابع خوب و ماندگاری در عرصه ادبیات پایداری عرضه کنند و انتقال این فرهنگ از نسل گذشته به آینده سازان کشور یک راهکار مطمئن است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره های دفاع مقدس همچون جشنواره سرزمین نور، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و مقاومت است، افزود: جشنواره های دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می شوند و می توانند بهانه ای برای این نسل باشند که در خصوص گذشته خودش کنجکاوی و پژوهش کنند و یافته هایشان را در قالب های هنری و ادبی مثل شعر، داستان،مقاله،خاطره، عکس، فیلم و … پیاده سازی کنند و به این جشنواره ارسال کنند و یقینا این کار هم موجب ارتباط نسل امروز با نسل گذشته می شود، هم اینکه موجب تقویت ادبیات و هنر دفاع مقدس می شود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهیان نور،دانشگاه معنوی انسان سازی است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی داشته است.
کوثری با تاکید بر تقویت ادبیات داستانی دفاع مقدس است،تاکید کرد: تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس،یک افتخاری بزرگ برای نویسندگان این کتب است و یقینا اطلاع‌رسانی در این حیطه سبب گسترش و ترویج نشر و فعالیت نویسندگان در حوزه‌ ادبیات جهاد و مقاومت می‌شود امیدوارم روز به روز شاهد افزایش نگارش و کار در حوزه ادبیات پایداری باشیم و بتوانیم حوزه دفاع مقدس را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای پایان ناپذیر است،خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده ی آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ی ما را شامل می شود . چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی و شیعی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار گردید.

وی در پایان افزود: برای مسئولان جشنواره ملی سرزمین نور آرزوی موفقیت دارم و امید دارم که با چنین حرکت های فرهنگی در سطح کشور، شاهد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه باشیم.

ارسال نظرات