جانباز60 درصد شیمیایی:

فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود

امیری با بیان اینکه جانبازان، نماد ایثار و مقاومت هستند و باید بیشتر قدر دانسته شوند،گفت:فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.
کد خبر: ۸۹۶۱۱۴۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، امین امیری جانباز ۶۰درصد شیمیایی در گفتگو با کوله بار با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های مردمی دفاع مقدس می تواند اهداف مختلفی از جمله بیان واقعیت ها و ناگفته های دوران دفاع مقدس، شناسایی ادبیات دفاع مقدس، زمینه سازی برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس، معرفی و انعکاس مناسب ادبیات ناب و عمیق دفاع مقدس و غیره را به دنبال داشته باشد، گفت:جشنواره سرزمین نور فرصت خوبی برای شکوفایی و شناسایی استعداد های جوان و ارائه فعالیت های هنرمندان در زمینه آثار ادبی و هنری حماسه های رزمندگان اسلام است.


وی ادامه داد: جشنواره سرزمین نور می تواند اهداف مختلفی را به دنبال داشته باشد، اول اینکه موجب تشویق نسل های امروزی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می شود، دوم اینکه در زائران راهیان نور ایجاد انگیزه می کند که دیده ها و شنیده های خودشان را در قالب های ادبی و هنری پیاده سازی کنند و سوم اینکه جمع آوری این آثار ارزشمند توسط جشنواره سرزمین نور، می تواند ادبیات و هنر دفاع مقدس را غنی تر سازد و یقینا نسل های آینده می توانند از این آثار به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند.


امیری تصریح کرد: یکی از نکات مثبت جشنواره سرزمین نور، ارتباط مستقیم آن با زائران راهیان نور است که می تواند موجب حفظ تداوم ارتباط زائران با مناطق عملیاتی دفاع مقدس شود و از این جهت، فعالیت چنین جشنواره ای شایسته تقدیر است.


این جانباز شیمیایی در ادامه گفت: مسیر راهیان نور مسیری است که در امتداد دفاع مقدس قرار دارد و دفاع مقدس راهی برای رسیدن به کربلا بود و این حرکت همچنان استمرار دارد و راهیان نور یک نمونه بارز در همان جهت است که جوانان ما با فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا بیشتر آشنا می کند و این دو فرهنگ همیشه با هم پیوند ناگسستنی داشته اند.


امیری تاکید کرد: مسئولان فرهنگی کشور در جهت برگزاری جشنواره های دفاع مقدس باید تلاش خود را مضاعف نمایند چرا که چنین جشنواره هایی باعث آشنایی هر چه بیشتر جوانان با فرهنگ دفاع مقدس می شوند.


جانباز ۷۰ درصد شیمیایی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول سال زائران زیادی در قالب کاروان های راهیان نور راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می شوند که در بین آنها دانش آموزان و دانشجویان بسیاری وجود دارند این دانش آموزان و دانشجویان نیز به عنوان طلایه داران عرصه علم و فرهنگ نقش بسزایی را می توانند در امر فرهنگ سازی ایفا کنند.

امیری با بیان اینکه جانبازان، نماد ایثار و مقاومت هستند و باید بیشتر قدر دانسته شوند،گفت:فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار