فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: 120 دانش آموز بسیجی خواهر این شهرستان به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند
کد خبر: ۸۹۶۱۱۲۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاش، سرهنگ پاسدار حسن فضلی در حاشیه اعزام راهیان نور دانش آموزان دختر شهرستان خاش به مناطق جنگی جنوب کشور در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تعداد ۱۲۰ نفر از دانش آموزان بسیجی خواهر دبیرستان‌های شهرستان خاش و نوک آباد در قالب اردوی راهیان نور توسط سه دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این اردو‌ها با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با واژه‌های ازخودگذشتگی و ایثار اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند.

سرهنگ پاسدار فضلی اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان در طول این سفر بسیار معنوی و با ارزش علاوه بر شرکت و حضور در اردوی عملی یادمان‌های شهدای دفاع مقدس از سوسنگرد، هویزه و شلمچه بازدید و با آرمان‌های والای شهداء و امام شهیدان تجدید عهد و پیمان می‌کنند.
وی با بیان اینکه این اردو‌ها فرصت خوبی جهت پیوند فرهنگ دفاع مقدس با نسل چهارم انقلاب است، افزود: تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از اقشار مختلف مردم شهرستان خاش به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.
فرمانده سپاه شهرستان خاش با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور این شهرستان نسبت به سال‌های اخیر ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: کاروان‌های راهیان نور دانش آموزان و نسل‌های جدید را با رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا می‌کنند و سبب می‌شود تا آن‌ها پس از بازگشت از این مناطق سیره و روش این عزیزان را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و به وصیت نامه‌های آنان عمل کنند.
وی با بیان اینکه اردو‌های معنوی راهیان نور یکی از آداب تربیت نسل انقلابی و متعهد است، ادامه داد: اردو‌های راهیان نور، دانش آموزان را با واژه‌های شجاعت و ایثار آشنا می‌کند.

سرهنگ پاسدار فضلی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند، گفت: هر فردی که در این سفر شرکت می‌کند باید خاطرات خود را مکتوب کند و پس از بازگشت برای سایر دانش آموزان و هم کلاسی‌های خود بازگو کند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.
وی اذعان کرد: باید دانش آموزان از اردو‌های راهیان نور استفاده حداکثری را بکنند چرا که این اردو‌ها جوانان و نسل‌های بعد از جنگ را با رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی آشنا می‌کنند.

سرهنگ پاسدار فضلی با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور به عاملی مهم در تحول بُعد معنوی و فرهنگی مبدل شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند:" امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" و لذا این اردو‌های با ارزش عاملی بسیار مهم و اثر گذار در تحول بُعد فرهنگی و معنوی در جامعه و مانند کلاسی برای خودسازی معنوی دانش آموزان و فرصتی مناسب جهت کسب معرفت درونی جوانان است.
گفتنی است مراسم بدرقه این دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانیون، جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل دبیرستان دخترانه نرجس شهرستان خاش برگزار شد.
ارسال نظرات