غرفه صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه به همت تعدادی از علاقه‌مندان حوزه میراث فرهنگی در نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در شیراز دایر شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۱۲۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در حالی برگزار شد که مسئولان بومگردی‌های سرو کهن و کومه بی‌بی سیّد ابرکوه، اقدام به برپایی غرفه‌ای تحت عنوان «صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه» در نمایشگاه مذکور کردند.
نمایشگاه بزرگ پارس که به مدت ۴ روز در شیراز دایر است با هدف پیوند اقوام ایرانی و با حضور نماینده‌ای از تمامی استان‌های کشور برپاشده و تلاش دارد در راه حفظ فرهنگ اصیل ایرانی گام بردارد.
در غرفه صنایع‌دستی ابرکوه که به‌منظور معرفی صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری، پوشش‌ها، آداب و رسوم و غذا‌های سنتی شهرستان دایر شده است شامل انواع نمد (نمد گرد یا زیرسینی، نمد تخت به عنوان زیرانداز، نمد کول که چوپانان می‌پوشیدند)، تخمک آفتابگردان محلی، سفره خمیر و دستگاه بافت آن، چنته بافی، عروسک‌های جُلی (جهت نمایش لباس‌های سنتی ابرکوه)، انواع گیاهان دارویی، صابون سنتی پی، سفیدآب، دوشاب، ربّ انار، انواع ترشی‌های مخصوص ابرکوه، فرآورده‌های محصول زردآلو (تُرشک، لواشک، برگه زردآلو، آلو و ...)، گلیم، جاجیم و ... است.
حامد اکرمی یکی از فعالان در عرصه احیاء سنت‌ها، آداب‌ورسوم و غذا‌های سنتی و فراموش‌شده شهرستان که موفق به احیاء صنایع‌دستی همچون چنته بافی و عروسک‌های جُلی شده است، در نهمین نمایشگاه صنایع‌دستی پارس ضمن آموزش صنایع نامبرده به علاقه‌مندان از سایر استان‌ها، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان را نیز معرفی می‌کند.
ارسال نظرات