در تالار لاله شهرکرد برگزار شد؛

نشست مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم درنیروهای مسلح

نشست مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در تالار لاله شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۹۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان کشوری و 150 نفراز فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه و عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و همچنین مسئولین حفاظت اطلاعات، بارزس های دفاتر قضایی و حقوقی و اعضای شورای قضایی چهارمحال و بختیاری در تالار لاله شهرکرد برگزارشد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، در این نشست گفت: میزان جرایم یکی از نشانه های هویت دینی در هر جامعه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رمضانعلی صالحی، افزود: روند کاهشی جرایم در نیروهای مسلح بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت بسیار خوب نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در زمینه کاهش جرایم به ویِژه در موضوع این نشست که با محوریت ضرب و جرح برگزار شده بود، اظهار کرد: کاهش جرایم نشان دهنده اثرگذاری برنامه های آموزشی و بازدارنده بودن تقویت مبانی اعتقادی در نیروهای مسلح این استان است.

دکتر صالحی در ادامه با اشاره به اهداف مصوب برنامه پنجم سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: تحقق نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهش محور در حوزه مطالعات و فعالیت های پیشگیری از وقوع جرم، تحقق بایسته های پیشگیری قضایی کیفری در فرایند دادرسی و اصلاح مجرمان، دستیابی به سطح مناسب همکاری، مشارکت و نظارت در سه حوزه پیشگیری فرهنگی اجتماعی، صفی انتظامی و قضایی کیفری با سازمان های مرتبط در امر پیشگیری وارتقاء سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح از اهداف برنامه پنجم این سازمان است.

وی، افزود: در مدت 29 سال فعالیت این اداره کل، نیروهای مسلح نه تنها در کنترل جرایم خاص نظامی و انتظامی موفق بودند؛ بلکه جرایم نیز به نحو چشمگیری دربین آنها کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: نشست های تخصصی مجامع استانی سبب شده است تا گفتمان پیشگیری، رویه ها و آداب پیشگیری از جرایم در همه بدنه نیروهای مسلح جایگاه خود را پیدا کند و به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

عبدالصمد فردی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ پاسدار دکتر نوری، از کارشناسان روانشناسی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از دیگر سخنرانان ششصد و شصت و پنجمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان بودند که در تالار لاله شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار