آمار معلولیت های مادرزادی و ارثی در برخی مناطق کهگیلویه وبویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۶۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
مدیرکل بهزیستی استان گفت: آمار معلولیت‌های آمار بالای معلولیت مادرزادی در استان بالا است و چند معلولیتی نیز در این مناطق داریم که باید پس از غربالگری بینایی، ژنتیک و مشاوره، اقدامات لازم صورت گیرد تا آمار معلولیت در این مناطق کاهش یابد.
موسوی امجد اضافه کرد: از جمله کار‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از معلولیت در استان اجباری کردن مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج است.
وی گفت:از مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلول در استان تنها بیش از ۶ هزار معلول شناسایی شده با معلولیتِ شدید زیر پوشش این سازمان هستند.
موسوی امجد افزود: حدود ۳ هزار معلول با جراحات شدید در استان پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند، اما به صورت کلی همه ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلول شناسایی شده استان از خدمات غیر مستمر بهزیستی برخوردارند.
مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در خصوص حرفه آموزی و اشتغال معلولان برنامه ریزی‌هایی شده است که باید از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
موسوی امجد در خصوص سهمیه ۳ درصد معلولان در استخدام و به کارگیری معلولان در ادارات و سازمان‌ها گفت: متاسفانه استخدام و آزمون استخدامی در بیشتر دستگا‌های دولتی استان طی چند سال اخیر وجود نداشته و به همین دلیل تعداد معلولان شاغل از سه درصد نیز کمتر است.
ارسال نظرات