مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست نخست وزیر اسرائیل برای انتقال سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی به قدس اشغالی مخالفت کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۵۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در شهر بروکسل تاکید کرد: ما بر این باوریم که تنها راهکار واقعی برای منازعه بین اسرائیل و فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو دولت است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیت المقدس باید به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین به رسمیت شناخته شود، در امتداد مرزهای 1967 میلادی.

نخست وزیر اسرائیل نیز در این کنفرانس خبری گفت: من انتظار دارم که همه کشورهای اروپایی به زودی بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند و سفارتخانه های خود را به این شهر منتقل کنند.

موگرینی در پاسخ به این درخواست نخست وزیر اسرائیل گفت: اتحادیه اروپا به وضعیت شهر بیت المقدس بر اساس قوانین بین المللی احترام می گذارد و موضع خود را تا زمانی که توافقی از طریق گفت‌وگوی مستقیم بین اسرائیل و فلسطینی ها حاصل نشود، تغییر نخواهد داد.

به گزارش تسنیم،بروکسل میزبان نشست وزرای خارجه است که قرار است درباره اوضاع عراق و تازه ترین تحولات خاورمیانه و همکاری های دفاعی بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

نتانیاهو در صبحانه کاری با مقام های اتحادیه اروپا و وزرای خارجه در آستانه این نشست شرکت کرده بود.

تصمیم اخیر ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

ارسال نظرات