عضو کمیسیون انرژی :

مجلس موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی در شرایط فعلی اقتصاد نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیش‌بینی درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷ گفت: مجلس در شرایط فعلی اقتصاد موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۶۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا شرفی با اشاره به تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور که روز گذشته ارائه شد، گفت: قبل از هر چیز باید لایحه و بندهای آن پس از تشکیل کمیسیون تلفیق در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و براساس آمار و ارقام موجود، به طور دقیق محاسبه شود. 

وی ادامه داد: اما در مورد اینکه آیا مجلس موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی و درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی این افزایش است، باید بگویم به طورکلی مجلس نگاه مثبتی در شرایط فعلی اقتصاد به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد،هر چند که دولت در این لایحه و براساس جدول شماره ۵ افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل را دیده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سؤال که ظاهراً دولت تنها به افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل اکتفا نخواهد کرد و قطعا دیگر قیمت‌های حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند، گفت:‌ من در جلسه‌ای که با وزیر نفت و برخی از مسئولان دولتی داشتم تأکید کردم که افزایش قیمت در شرایط فعلی می‌تواند زیان‌ها و اثرات بسیار بدی را در جامعه ایجاد کند و دولت نمی‌تواند به هدف خود در این افزایش قیمت‌ها برسد. 

شرفی با تأکید بر اینکه بحث انرژی باید به طور دقیق و براساس آمار مورد بررسی قرار گیرد، گفت: البته مواردی مانند سهمیه‌بندی نیز در شرایط فعلی اقتصادی نمی‌تواند مفید واقع شود، زیرا فشارهای اقتصادی را به مردم تحمیل می‌کند. 

وی در پاسخ به این سؤال که مدت زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به اتمام رسیده است و هر سال این قانون تمدید می‌شود، گفت: در این باره باید گفت که اولین سال اجرای برنامه ششم برای دولت موفقیت‌آمیز نبود، زیرا دولت جسارت اجرای برنامه‌های استراتژی را ندارد. 

شرفی گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز از این دست برنامه‌هاست و اگر مجلس هم بخواهد به آن ورود کند، قطعاً دولت به این قانون ورود نخواهد کرد، بنابراین ترجیح ما این است که رویه مانند گذشته ادامه پیدا کند. 

ارسال نظرات