خبرهای داغ:
بهبودی در کمیته برنامه‌ریزی سراب:

دستیابی به توسعه مستلزم بکارگیری دانش مدیریت توسعه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی دستیابی به توسعه را مستلزم بکارگیری دانش مدیریت توسعه در همه سطوح ملی، استانی و شهرستانی دانست.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۳۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سراب که با محوریت اقتصاد مقاومتی تشکیل شده بود پس از استماع گزارشات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد کشور مشکلات و موانع مهمی را پیش روی خود دارد که تنها با اتکاء به اقتصاد مقاومتی می‌تواند آنها را رفع کند.

وی با بیان اینکه توسعه یک امر درونزا بوده و متکی به منابع انسانی داخلی است که در عین حال می‌تواند از امکانات خارجی نیز بهره‌مند شود، افزود: یک نکته مهم مستتر در مفهوم اقتصاد مقاومتی الزام و ضرورت اتکا اقتصاد به توان داخلی با نگاه به اقتصاد جهانی است.

دکتر بهبودی نوسازی و دانش‌بنیان نمودن اقتصاد ملی را در تمامی سطوح ملی و بومی از دیگر الزامات تحقق عینی اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: کشورهایی مثل مالزی و هند نمونه‌ای از کشورهای در حال توسعه هستند که توانسته‌اند مفاهیم اقتصاد مقاومتی را بطور عینی تحقق بخشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه اقتصادهای دنیا به دنبال یک شرایط توسعه یافته هستند، گفت: اقتصاد مقاومتی و توسعه در واقع دو روی یک سکه هستند و در ادبیات روز دنیا این دو عبارت تعبیری یکسان از مفهومی واحد هستند.

این اقتصاددان دستیابی به توسعه را مستلزم بکارگیری دانش مدیریت توسعه در همه سطوح ملی، استانی و شهرستانی دانست و افزود: توسعه یک امر درونزا بوده و متکی به منابع انسانی داخلی است که در عین حال می‌تواند از امکانات خارجی نیز بهره‌مند شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سنت مذموم تکیه بر منابع دولتی بویژه نفت را مسبب اصلی عدم توسعه یافتگی مناطق مختلف کشور دانسته و علاج موضوع را رهایی از اقتصاد دولتی و نفتی و اتکا به مردم و منابع غیردولتی ذکر نمود.

وی با بیان اینکه احساس کاذب و شیرین ناشی از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها بسیار زودگذر بوده و دوران آن گذشته، ابراز داشت: نیاز امروز کشور اتکا به اقتصاد مقاومتی با مولفه‌های مردمی و غیردولتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها