شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: با توجه به اعتراض های فراگیر منطقه ای و محکومیت های بین المللی، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از تصمیم دونالد ترامپ دفاع کرد و آن را برآوردن خواست آمریکایی ها دانست.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۹۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج، شبکه تلویزیونی سی ان ان پس ازپخش اعتراض مردم منطقه در لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان نسبت به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ گزارش داد: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه ای اختصاصی با این شبکه ضمن دفاع از تصمیم دونالد ترامپ گفت که این اقدام به روند صلح (سازش) کمک می کند.
هیلی در ویژه برنامه 'استیت او د یونیون' State of the Union شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: برای مدت 22سال آمریکایی هااز رئیس جمهوری خود می خواستند تا سفارت آمریکا را (از تل آویو به قدس) منتقل کند اما هیچ یک از روسای جمهوری گذشته آمریکا، بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش و اوباما به خواسته مردم آمریکا گوش ندادند.
وی افزود: این درحالی بود که سنای آمریکا بار دیگر رای به انتقال سفارت آمریکا داد ، درنتیجه 'این' رئیس جمهوری آمریکا به خواسته مردم آمریکا عمل کرد.
هیلی مدعی شد: ما می دانستیم که با این تصمیم برخی ها ناراحت خواهند شد اما این شجاعت او (رئیس جمهوری) بود که این امر رخ داد، زمانی که شما تصمیمی می گیرد برخی منفی و برخی مثبت با آن برخورد می کنند.
سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: من قویا بر این باورم که این اقدام باعث به پیش بردن روند صلح خواهد شد.
سی ان ان با انتقاد از این گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: چگونه این تصمیم قادر به پیشبرد روند صلح است، حال می گوئیم که بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش و اوباما جرات این کار را نداشتند ، بنا بود تا رئیس جمهوری ترامپ سرآمد روند مذاکرات صلح (سازش) باشد .
وی گفت: تمامی روسای جمهور پیشین آمریکا نیز می خواستند این تصمیم را بگیرند اما اطرافیان به آنها می گفتند که این کار را انجام ندهند، اما این رئیس جمهوری می گوید برای مدت 22 سال این انتظار کمکی به ما نکرد حال بگذاریم این کار را انجام دهیم.
هیلی افزود: باید نگاهی به وضعیت منطقه بیاندازید، او (ترامپ) بیت المقدس را از روی میز (مذاکره) برداشت، فقط آنرا از روی میز برداشت و اکنون آنها (فلسطین و رژیم صهیونیستی) باید با یکدیگر بنشینند و درباره اینکه وضعیت مرزها چگونه باید باشد و اینکه وضعیت بیت المقدس چگونه بهتر شود تصمیم گیری کنند.
هیلی در ادامه گفت: کاری که ما انجام دادیم این بود که گفتیم اجازه نمی دهیم این موضوع (بیت المقدس) درمیان مذاکرات شما روی دهد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته برابر با 15آذرماه، بطور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت درادای عبارات با مشکل مواجه بود و درانتها نیز نتوانست God Bless US را درست بیان کند و این نکته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با واکنش و محکومیت های بین المللی مواجه شد.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان چهارشنبه گذشته و ساعاتی پس از اعلام رئیس جمهوری آمریکا، خواستار محترم شمردن وضعیت موجود در بیت المقدس برای پرهیز از هرگونه تنش بیشتر درمنطقه شد و آن را مکانی مقدس و منحصر به فرد برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان دانست.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز جمعه گذشته برابر با 17 آذرماه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان بر تلاش اتحادیه اروپا برای پیشگیری از تاثیرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا پیرامون قدس تاکید کرده و گفته بود: تصمیم ترامپ درباره قدس منطقه را ملتهب می کند.
14عضو شورای امنیت جمعه شب (17 آذرماه) که برای بررسی آخرین تحولات درباره بیت المقدس تشکیل جلسه داده بودند، با تصمیم ترامپ مخالفت کردند.
'سیما بحوث ' نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در همان شب در خصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس به لحاظ قانونی باطل است.

ارسال نظرات