طی یکسال گذشتهی ک میلیارد و 650 میلیون تومان به معتادان بهبود یافته پرداخت شده است
کد خبر: ۸۹۶۰۸۶۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
سرهنگ پاسدار علی متعهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان اظهار داشت: طرح مقابله علیه اعتیاد و مواد مخدر به نوان یک آسیب اجتماعی جدی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار میرجاوه، کنارک، قصر قند و فنوج درمجموع در ۲۱ محله به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه این طرح سبب پیشگیری، کنترل و کاهش سوء مصرف مواد مخدر و رفع این معضل در استان می‌شود، افزود:بمنظور جلب همکاری دستگاه‌های مختلف ۸۵ جلسه برگزار شد تا از این طریق بتوانیم با ایجاد دغدغه درمردم و حساس نمودن مسئولان این طرح را تسریح بخشیم.
وی ادامه داد: ۱۴۱۷ معتاد و تعداد ۴۱۲ نفراز خانواده معتادان استان از کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شدند و ۱۵۲ نفر از معتادان نیز بهبود یافتند
وی بیان کرد: همچنین بمنظور اشتغالزایی افراد بهبود یافته  ۱۲ دوره کارگاه آموزش مهارت‌های گوهر تراشی، زنبور داری، پرورش بلدرچین، شترمرغ، خیاطی و ... برگزار و ۴۳۴ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند .

متعهدی نزاد تصریح کرد: 60 مورد تسهیلات به مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شده است باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص توجه جدی به امر آسیب‌های اجتماعی سپاه سلمان استان نیز اقدامات مختلفی را برنامه ریزی و اجرایی کرده است و
این مسئول بیان کرد:دراین راستا طی یکسال گذشته  8 تن مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، حشیش. کراک توسط سپاه کشف شده است، همچنین ۲۱۲ نفر توزیع کننده خرد و و ۲۹۸۷ مصرف کننده نیز شناسایی شده اند .
وی با اشاره به طرح جواد الائمه (ع) در استان افزود: راه اندازی مراکز مشاوره سیار در محلات آسیب پذیر، ایجاد مرکز سرپناه شبانه سیار با ظرفیت ۱۶۰ نفر در مرکز استان، برگزاری جشنواره دنیای بدون دخانیات دنیای زیبا، برگزاری جشنواره ورزشی بازی‌های بومی محلی در محلات آسیب پذیرو نشست صمیمی با معتمدین و ریش سفیدان از جمله برنامه‌های این قرارگاه در مقابله با معضل اعتیاد است .
وی با اشاره به نقش معتمدان و نفوذ آنان در جوامع محلی ادامه داد: به همین منظور تعداد ۳۲۷ معتمد و خیر معنوی جهت پیشبرد امور در محلات آسیب پذیر جامعه هدف شناسایی شدند که در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به شناسایی ۹۴ مکان تولیدشناسایی که از میان ۸ مورد پاکسازی شده است ،اضافه کرد:۱۱ همایش و ۵ نمایشگاه با موضوع مبارزه با مواد مخدرنیز در استان راه اندازی شد .
وی با اشاره به اهمیت آگاه سازی مردم بیان کرد: افزایش آگاهی‌های مردم از طریق دیوار نویسی و بروز رسانی تابلو‌های تبلیغاتی و نقاشی دیواری در ۱۰۰ نقطه انجام شده که ۴۰ نقظه متعلق به زابل،۳۰ نقطه در چابهار، ۸۰ نقطه در ایرانشهر، ۳۰ نقطه در فنوج میرجاوه و قصر قندبوده است.
گفتنی است: برگزاری اردو‌های تفریحی و آموزشی و توجیهی جهت خانواده‌های آسیب دیده در محلات استان، حمایت و تجلیل از فعالان، افتتاح حسینیه پایگاه‌های فرهنگی در ۴ محله آسیب پذیر از دیگر برنامه‌های قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه سلمان است
ارسال نظرات