خبرهای داغ:
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

احداث 16 نیروگاه خورشیدی در استان همدان/ رفع حریم 1008 مورد از شبکه‌های برق همدان

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی، 14 نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت 115 مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۳۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

احداث 16 نیروگاه خورشیدی در استان همدان/ رفع حریم 1008 مورد از شبکه‌های برق همدانمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال جاری اظهار داشت: طی تعامل با فرمانداران و برگزاری جلساتی مشکلات و نیازهای هر یک از شهرستان‌های استان بررسی شد تا اقدامات مؤثری در راستای رفاه حال مردم صورت گیرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت بهسازی شبکه‌های برق روستایی است که در نشست با فرمانداران اولویت‌‎های این امر مشخص شده و در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در زمینه اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است،  گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 31 کیلومتر انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین امسال 63 کیلومتر از شبکه‌های برق شهری بهسازی و اصلاح شده است.

شهیدی با اشاره به اینکه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار جزو برنامه‌های اصلی این شرکت است، افزود: این امر برای تأمین برق پایدار و مستمر برای مشترکین صورت می‌گیرد که طی سال جاری 42 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اصلاح و بهبود روشنایی معابر شهری و روستایی تصریح کرد: سال گذشته 13 هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و بهینه و 3 هزار و 400 چراغ نصب شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تأمین روشنایی معابر در تأمین امنیت مناطق نیز مؤثر است، ابراز داشت: امسال نیز 10 هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و یک هزار و 500 دستگاه چراغ نیز نصب شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مباحث این شرکت برطرف کردن نقاط خطر آفرین و رفع حریم از شبکه‌های برق است که از ابتدای سال تاکنون 846 مورد آزادسازی رفع حریم از شبکه‌های فشار ضعیف و 162 مورد نیز از شبکه‌های فشار متوسط  استان صورت گرفته و 585 مورد از نقاط آسیب پذیر نیز اصلاح شده است.

شهیدی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان همدان گفت: اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاران و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان صورت گرفته و به عبارتی این استان به عنوان قطب نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

وی یادآور شد: تاکنون 2 نیروگاه خورشیدی امیرکبیر و خلیج فارس در مجموع با قدرت 14 مگاوات در استان به بهره‌برداری رسیده است و 2 نیروگاه خورشیدی شهدای همدان و بوعلی در ابراهیم آباد فامنین نیز به قدرت 14 مگاوات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: همچنین 14 نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت 115 مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در پایان با بیان اینکه تمام نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی بوده است، گفت: 2 نیروگاه خورشیدی هر یک به قدرت 30 مگاوات نیز توسط یک شرکت چینی در شهرستان تویسرکان در دست احداث است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات