امام جمعه شهرستان درگز گفت: شهرداری یکی از مسئولیت های مهم و قابل توجه است و سنگینی کار شهردار به این است که تعادل بین اجرای قانون و راضی نگه داشتن مردم برقرار کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۰۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی فرماندار درگز و با همکاری استانداری خراسان رضوی، صبح امروز جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری و با موضوع تودیع و معارفه شهرداران شهرستان درگز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در این جلسه ضمن تبریک و آرزوی توفیق به شهرداران جدید با اشاره به نامه امیرالمومنین علی (ع) به فرماندار آذربایجان اظهار داشت: تمام مسئولان باید توجه داشته باشند نگاه آنها به مسئولیتی که عهده‌دار آن شده اند به عنوان طعمه نباشد، بلکه این مسئولیت را امانت سنگین بزرگان و نیکان روزگار بدانند و سنگینی آن را بر روی دوش خود احساس کنند.

وی با بیان اینکه بعد از توحید و یکتاپرستی، خدمت به خلق خدا بالاترین عبادت‌هاست، تاکید کرد: این فرصتی که در اختیار ما قرار داده شده است خیلی زود از دست خواهد رفت لذا اگر نگاه ما به مسئولیتی که عهده دار آن شده ایم نگاهی الهی باشد آن وقت در انجام امورات، خدا را مد نظر قرار خواهیم داد و دین و جامعه را فدای منافع شخصی خود نخواهیم کرد.

امام جمعه درگز تشریح کرد: شهرداری یکی از مسئولیت های مهم و قابل توجه است و سنگینی کار شهردار به این است که تعادل بین اجرای قانون و راضی نگه داشتن مردم برقرار کند و این کار آسانی نیست و می‌طلبد که شهردار جاذبه به وقت و دافعه به موقع داشته باشد.

در این مراسم علوی به برشمردن شاخصه های مهم مدیریت شهری پرداخت و تصریح کرد: اگر مدیران تعامل مسئولین با مردم، تعهد نسبت به انجام وظایف محوله، تخصص در کار و داشتن اخلاق و کار تیمی را نصب العین خود قرار دهند قطعا در اداره بخش مدیریتی خود موفق خواهند بود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ضمن گلایه از دستگاه‌های نظارتی و ارزیابی تاکید کرد: کار مدیریتی بدون نظارت و ارزیابی معنا و مفهومی جز روزمرگی نخواهد داشت.

وی افزود: ما به دنبال تحقق شهر ایده آل هستیم و این مهم محقق نمی شود مگر با رعایت حقوق شهروندی، ایجاد عدالت در تخصیص امکانات به نقاط شهری و شفاف سازی ضوابط و مقررات برای عموم مردم.

علوی تکریم ارباب رجوع را یکی از شعارهای محوری وزارت کشور دانست و گفت: پاسخگویی متناسب با کرامت انسانی یکی از وظایف مهم مسئولان است، چرا که وجود خود مسئولان جهت خدمت رسانی به مردم و رفع نیازهای آنان است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به فاصله گرفتن از معماری ایرانی و اسلامی در شهر گفت: متاسفانه امروزه شاهد افزایش نماها و نمادهای غربی در معماری و شهرسازی هستیم لذا توجه بیشتر به فرهنگ ایرانی اسلامی از موضوعات اساسی و مهم و همچنین حلقه مفقوده مدیریت شهری است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های شهرداران سابق، احکام مدیریتی شهرداران جدید به آنان تحویل داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها