نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: با بیان اینکه گردشگری در کردستان دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوانی است افزود: بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کردستان می‌تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را از سراسر دنیا در کردستان فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۹۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در نشست مسئول پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان با نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گزارش آخرین فعالیت‌های پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان ارائه شد.
 
سید احسن علوی در این نشست با بیان اینکه گردشگری در کردستان دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوانی است، افزود: بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کردستان می‌تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را از سراسر دنیا در کردستان فراهم کند.

وی افزود: ۳۰۰ روستا در برنامه ششم توسعه برای رونق عمرانی و گردشگری گنجانده شده و در این برنامه سهم استان کردستان نیز رعایت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های مجلس برای توسعه روستا‌های تاریخی در کشور مبتنی بر بافت سنتی خبر داد و گفت: مصالح همسان با بافت تاریخی باید در ساخت و ساز‌ها استفاده شود تا علاوه بر ثبات جمعیتی در روستا‌ها زمینه رونق گردشگری فراهم شود.

علوی به وجود پتانسیل‌های فرهنگی غنی منطقه هورامان اشاره و خاطرنشان کرد: ثبت جهانی هورامان در یونسکو می‌تواند مسیر توسعه گردشگری در کردستان را تسهیل کند و با توجه به وجود بخش زیادی از منطقه هورامان در شهرستان‌های سنندج و کامیاران نمایندگان این شهرستان‌ها نیز پیگیر این موضوع هستند.

نمایند مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، همچنین از پیگیری ثبت جهانی هورامان توسط وی و سایر اعضای مجمع نمایندگان استان خبر داد و یادآور شد: در صورت لزوم جلسه‌ای با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات