در نشست هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی شورای اسلامی تربت‌جام:
نشست هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی شورای اسلامی تربت‌جام با حضور اصحاب رسانه در محل این شورا برگزار و همه اعضاء با تأکید بر استفاده از خرد جمعی، اصحاب رسانه را به‌عنوان ناظران اجتماعی و شهروند خبرنگار حرفه‌ای خط مقدم ارتباط مردم در رشد و توسعه شهری دانستند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۹۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رییس گروه فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه گفت: عملکرد شورا نتیجه خرد جمعی است که خود را بی‌نیاز از هم‌فکری صاحب‌نظران، نخبگان و اندیشمندان نمی‌بیند.

حجت اسلام مصطفی دامن‌پاک افزود: اصحاب رسانه خط مقدم ارتباط مردم و بهترین شهروند خبرنگاری هستند که می‌توانند شورای اسلامی را در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اجرایی، عمرانی و توسعه شهری کمک و همراهی کنند.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه رییس شورای اسلامی شهر تربت‌جام گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای شهروندان به‌عنوان ارتباط دوسویه مردم و مسئولان هستند که می‌توانند روحیه مطالبه گری را در بدنه اجتماع بالا ببرند.

جعفر دلشاد عظیمی بابیان این مطلب که خبرنگاران بهترین فضای خبر و اطلاع‌رسانی را در اختیاردارند که می‌توانند در حل مشکلات مردم شورا را کمک و یاری کنند افزود: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر با استقبال از انتقاد‌های سازنده همه نخبگان شهر به‌ویژه خبرنگاران می‌تواند قدم‌های مثبتی را در جهت رشد و اعتلای توسعه شهری در بخش‌های مختلف بردارند.

سرفرازی، عضو دیگر شورا اسلامی تربت‌جام با تأکید بر این‌که از جامعه اصحاب رسانه درخواست داریم واقعیت‌ها و مشکلات شهروندان را به شورا انتقال دهند بیان داشت: خبرنگاران بازوان توانمند و خوبی برای پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی و توسعه شهری می‌باشند.

دیگر عضو شورا اسلامی با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی خبرنگاران انعکاس واقعیت‌هاست و ازآنجاکه آنان اهل صداقت‌اند نسبت به مسائل پیرامونی به‌ویژه مشکلات شهری و کمک به حل آن بی‌تفاوت نیستند.

دکتر هاشم بهرامی نیا با اشاره به این‌که انتقاد سازنده، چاپ گزارش، خبر و انتقال مسائل و حواشی شهری خیلی مواقع راهگشاست تصریح کرد: این هنر خبرنگاران شورا و هر مدیریتی را به سمت تعالی و رشد فزاینده سوق می‌دهد.

سید محمد حیدری، دیگر عضو این شورا خطاب به اصحاب خبر اذعان داشت: شهرداری یک‌نهاد عمومی و غیردولتی است که بدون عیب و نقص هم نیست.

وی بیان کرد: خبرنگاران می‌تواند به‌عنوان پل ارتباطی مردم با انتقال نکته نظر‌های مفید و سازنده شورا اسلامی و شهرداری را در رشد مسائل فرهنگی که نیاز اصلی جامعه است همراهی و کمک کنند.

در ادامه عضو زن شورای اسلامی شهر گفت: به‌عنوان عضو شورا در این دوره موفق شدم تعداد زیادی کارگروه زنان را در شورا و سطح شهر فعال کنم.

مریم سراج احمدی افزود: بانوان نیمی از جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی باید فعال و پیش‌قدم باشند.

در ادامه این نشست هم‌افزایی مشاور و مدیر حوزه شهری شهرداری تربت‌جام یادآور شد: شورا و شهرداری با تلاش بی‌وقفه به دنبال رفع مشکلات شهروندان هستند و هیچ‌کسی هم بدون عیب، نقص و مخالف نیست.

ماهان صفایی ثانی با اشاره به این‌که خبرنگاران بااطلاع رسانی درست و شفاف‌سازی می‌توانند از جوسازی‌ها و آشفتگی ذهن مردم به‌خوبی پیشگیری کنند ادامه داد: تقویت هر مدیری موجب تقویت آن نهاد برای انجام کار‌های مفید برای مردم می‌شود همه شهروندان حق‌دارند نظر بدهند و انتقاد کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری شیشه‌ای است و همه‌چیز دیده می‌شود و این ظرفیتی است که به نفع هر شهری است.

صفایی تأکید کرد: تاکنون کمتر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر توجه شده باید در کنار همراهی نخبگانی زمینه شکوفایی و توسعه شهری را در بخش‌های مختلف فراهم کنیم.

رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت‌جام که در این نشست فرهنگی حضور داشت گفت: رسانه‌ها رکن اصلی توسعه هر منطقه‌ای هستند و لازم است که اصحاب رسانه حضور پویاتری در متن جامعه داشته باشند تا عقب‌ماندگی‌ها احصاء و بررسی شود.

نعمت اله فیاض با تأکید بر این‌که تربت‌جام نیازمند توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنراست، عقب‌ماندگی رسانه در حوزه دانشگاهی را مشهود دانست و افزود: با توجه به پنج دانشگاه عالی و حدود ۴ هزار دانشجو در این شهرستان انتشار فصل‌نامه و بولتن‌های پژوهشی توسط دانشگاه‌های موجود کمرنگ بوده و لازم است ازنظر کمی و کیفی رشد مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که تربت‌جام رتبه چهارم مطبوعاتی استان خراسان رضوی را داراست بیان کرد: امیدواریم صدور مطبوعات مجوز دار شهرستان بیشتر افزایش یابد و درحال حاضر حدود ۲۰ خبرنگار در شهرستان فعال هستند.

گفتنی است؛ نشست هم‌اندیشی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی شورای اسلامی تربت‌جام با حضور اصحاب رسانه در محل این شورا برگزار و اعضاء با خبرنگاران شهرستان به تبادل‌نظر وهم افزایی بیشتر پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها