معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري زنجان:
هر سازمان موظف شفاف سازی مالی و حسابداری دقیق از نحوه عملکرد و فعالیت های مالی است؛ به گونه ای که تجربه کشورهایی که به این موضوعات پرداخته و رعایت کرده اند، نشان می دهد.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۶۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداری زنجان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري زنجان در مراسم گراميداشت روز حسابدار، گفت: قيمت تمام شده محصولات تولیدی در کشور، یکی از مقوله های گم شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته در مباحث اقتصادی است که متاسفانه متولیان امر و برنامه ریزان، اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند.

فرامرز نيك سرشت افزود: متاسفانه هیچ یک از مسئولان، متولیان، برنامه ریزان و تصمیم گیران مباحث اقتصادی در کشور، دغدغه تامین منابع را ندارند، زیرا به نظر می رسد به دست آوردن منابع لازم برای تولید، زحمت خاصی برای مسئولان مربوطه ندارد.

وی اظهارداشت: تا زماني كه اقتصاد و بازار آزاد در كشور شكل نگيرد و سهم دولت از تصدی گری بخش اقتصادی به حداقل ممكن تقليل پيدا نكند، شفافیت لازم در خصوص موارد مربوطه در حوزه تولید حاصل نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري زنجان تصریح کرد: هر سازمان با شرایط مختلف، 6 تکلیف عمده بر عهده دارد که یکی از این تکالیف عمده، شفاف سازی مالی و حسابداری دقیق از نحوه عملکرد و فعالیت های مالی است؛ به گونه ای که تجربه کشورهایی که به این موضوعات پرداخته و رعایت کرده اند، نشان می دهد که موفقیت آن کشور در گرو توجه به این مسائل است.

فرامرز نيك سرشت گفت: حسابداري امري بديهي، طبيعي، پذيرفته شده و تجربه شده توسط ديگران است كه به نظر می رسد هنوز در کشور به ضرورت این موضوع، چندان که باید پی برده نشده است.

 

 

 

ارسال نظرات