در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۲۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه زنجان در جلسه انعقاد تفاهم نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه وقف و حمایت از نخبگان، گفت: در زمینه طرح های دانش بنیان هم کارهای خوبی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

سید محسن نجفیان اجرای چنین طرح هایی را موجب تشویق دانشجویان و نخبگان خواند و افزود: همین موضوع موجب می شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه بستر لازم برای طرح های دانش بنیان را فراهم کرده است، اظهار داشت: حمایت از طرح های دانش بنیان از محل موقوفات می تواند به اشتغالزایی دانشجویان منجر شود.

رئیس دانشگاه زنجان به اثرگذاری وقف در رفاه امور مردم اشاره کرد و تصریح کرد: بهره گیری از موقوفات می تواند موجب ایجاد ایده های جدید و ماندگار در دانشگاه ها شود.

نجفیان با یادآوری اینکه وقف می تواند کمک حال دانشگاه ها باشد، گفت: در جامعه سنتی تنها راه خیریه برای امور مردم وقف بود ولی امروزه شاهد وقف های جدید  و جایگاه وقف به نیازهای جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند از ظرفیت های اوقاف و امور خیریه استفاده کنند، تصریح کرد: برای خود اشتغالی کار آفرینی در دانشگاه های بخش های زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه وقف و امور خیریه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه زنجان منعقد شد.

 

ارسال نظرات