رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی:
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه باید برای طرح تحول سلامت نسخه جدید پیچید، گفت: این طرح بدون نسخه جدید نمی‌تواند به سلامت مسیر خود را طی کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۶۷۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح دستور کار روز گذشته (یکشنبه، 19 آذرماه) فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی با حضور وزیر بهداشت مشکلات  طرح تحول سلامت بررسی و راهکارهای لازم برای مدیریت این مشکلات ارائه شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول در سال‌‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، گفت: نمایندگان در این نشست علت مشکلات را از وزیر بهداشت جویا شدند و وزیر نیز پاسخ‌‌های شفاف و روشنی را ارائه کرد.

وی یادآور شد: وزیر بهداشت معتقد بود منابعی که برای طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده پایدار نبوده بویژه اینکه در طول سال‌‌های اخیر سهم وزارت بهداشت از یارانه‌ها پرداخت نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از سویی سهم وزارت بهداشت از بودجه 97 مناسب نیست و مبنا تخصیص بودجه سال 93 قرار داده شده و تا سال 97 هر سال 10 درصد به این بودجه اضافه می‌شود که در نهایت در مجموع 3 هزار میلیارد کسری خواهیم داشت.

حاجی‌بابایی ادامه داد: از آنجایی که بودجه سلامت در سال 96 نسبت به 95 تنها 2 درصد رشد داشت به نظر می‌رسد بودجه سلامت 97 نسبت به 93، 3 درصد کاهش پیدا کند، بنابراین با این روند و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، وزیر بهداشت بر این عقیده بود که باید بودجه لازم در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد یا باید به نوعی خدمات‌رسانی محدود شود.

نماینده مردم همدان در مجلس دهم ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد وضعیت به این شکل پیش برود نارضایتی‌ها از طرح تحول سلامت افزایش می‌یابد و این طرح دچار وضعیت نابسامانی خواهد شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته قاضی‌زاده‌هاشمی به 2 برابر شدن بیمه‌شدگان نیز اشاره داشت.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مجلس همکاری لازم را برای رفع مشکلات بودجه‌ای طرح تحول سلامت خواهد داشت، تصریح کرد: تمام نمایندگان برای کمک به طرح تحول سلامت اعلام آمادگی کردند اما مجلس یک طرف قضیه است و همکاری دولت به طور قطع مهم‌تر است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای طرح تحول سلامت نسخه جدید پیچید، گفت: این طرح بدون نسخه جدید نمی‌تواند به سلامت مسیر خود را طی کند.

ارسال نظرات