مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ایین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، دکتر قطب الدین صادقی از چهره‌های سرشناس و فاخر کشور را به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر سقز منصوب کرد.
کد خبر: ۸۹۶۰۶۳۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز اظهار داشت: تئاتر کوردی سقز بایستی به واکاوی فرهنگ و ادبیات کوردی از منظر هنر تئاتر به عنوان بخشی از بدنه تئاتر ملی بپردازد.

وی دکتر قطب الدین صادقی را از چهره‌های سرشناس و فاخر را به سمت دبیری پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز منصوب کرد و افزود: با توجه به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیت علمی و هنری قطب الدین صادقی، وی شایستگی احراز دبیری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این انتصاب در راستای کیفیت بخشی، انسجام ساختاری و تقویت بعد علمی جشنواره تئاتر کردی سقر صورت می‌گیرد، عنوان کرد: جشنواره تئاتر سقز بایستی ویترینی برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات یک دوره تولیدات نمایشی مبتنی بر متون تولیدی و تازه نگاشته شده و در راستای اهداف جشنواره باشد.

قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: رفتار مبتنی بر گفتمان هنری ایجاب می‌کند که برای رویدادی بین المللی از دانش و تجارب شخصیتی علمی با برند و جایگاهی بین الملل بهره جست و ساختار یک رویداد بین المللی در حوزه امور تصدی گری توجه به حرکت در چنین مسیری است.

وی با اشاره به پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی سقز بیان کرد: آنچه که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک ضرورت بنیادین در خصوص جشنواره تئاتر کوردی است، توجه به فرهنگ و ادبیات کوردی است که انحصارا به دامنه محدودی از هنرمندان خبره محدود نخواهد شد.

انتهای پیام /7727
ارسال نظرات