خبرهای داغ:
براساس نظرسنجی یک موسسه آمریکایی ،مردم سه کشور مهم اروپای غربی شامل فرانسه ۲۹ آلمان ۲۹ و انگلستان ۲۸ درصد نظر منفی نسبت به جامعه مسلمانان دارند.
کد خبر: ۸۹۶۰۶۲۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفته نامه فرانسوی کوریه اینترناسیونال که اختصاص به جمع آوری مهمترین مقالات و گزارشات مطبوعات پنج قاره در طول هفته دارد در شماره نوامبر ۲۰۱۷ پرونده ای با نام «اسلام نافرمانی از مدرنیته» منتشر کرده و در آن به ارایه خلاصه‌ای از مقالات و گزارشات متعدد و مفصلی که در کتابی به نام مباحثه در زمینه اسلام توسط این مجله منتشر شده، پرداخته است.

یکی از مطالب منتشره در این پرونده گزارش آماری رشد جمعیت ادیان گوناگون دردنیا است که توسط یک موسسه آماری آمریکایی تهیه شده است. در این گزارش که سال ۲۰۱۵ تهیه شده، نسبت رشد جمعیت حد فاصل سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۶۰ در میان معتقدان به ادیان گوناگون بررسی و این نتایج بدست امده است که بر اساس آن، پیروان دین بودایی نه‌تنها رشد نخواهند داشت بلکه ۷- درصد از جمعیت ایشان کاسته خواهد شد.

از سوی دیگر جمعیت یهودی‌ها در طول ۴۵ سال پیش‌رو، ۱۵ درصد رشد خواهند داشت و هندوها نیز با ۲۷درصد رشد روبرو خواهند شد.بر اساس این پژوه، دنیای مسیحیت در طول ۴۵ سالی که این پژوهش به پیش‌بینی ازدیاد جمعیت پیروان آن پرداخته فقط ۳۴ درصد رشد جمعیت خواهند داشت؛ حال آنکه مسلمانان با ۷۰ درصد رشد با فاصله‌ی زیادی مقام اول در میان ادیان آسمانی را دارا خواهند بود.مرکز پژوهشی پی او وی که یک اتاق فکر آمریکایی است منبع این تحقیق محسوب می شود.

یکی دیگر از موارد تحقیق در این گزارش، مربوط به میزان نظر منفی نسبت به جامعه مسلمانان در اروپای غربی است. گزارش تاکید می کند منظور اسلام هراسی نیست بلکه منظور نوع نگاهی از جنبه فرهنگی و رفتاری به جامعه مسلمانان نظر مثبتی ندارند. در این گزارش مجارستان با ۷۲ درصد بیشترین نظر منفی را به جامعه مسلمانان دارند که پس از آن ایتالیایی‌ها با ۶۹ درصد، لهستانی‌ها با ۶۶ درصد، یونانی‌ها با ۶۵ درصد و اسپانیایی‌ها با ۵۰ درصد بیشترین نظر منفی نسبت به مسلمانان در اروپای غربی را دارا هستند.

از سوی دیگر مردم سوئد و هلند با ۳۵ درصد نظر منفی نسبت به جامعه مسلمانان در وضع بهتری قرار دارند و مردم سه کشور مهم اروپای غربی شامل فرانسه ۲۹ آلمان ۲۹ و انگلستان ۲۸ درصد نظر منفی نسبت به جامعه مسلمانان در بالای این جدول قرار دارند. تحقیق مرکز مذکور نشان می دهد هر چه جمعیت مسلمانان در یک کشور اروپایی بالاتر باشد نگاه منفی به آن کمتر است.

ترجمه از: فاطمه سادات موسوی حکیمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها