قیصری گفت: این افتخار نصیب ملت ما شده است که در دوران دفاع مقدس و مقاومت، آدم هایی بوده اند که از همه چیزشان گذشتند و شگفتی ساختند و ما سالهای سال به آنها افتخار می کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۶۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مجید قیصری نویسنده و داستان نویس  به طرح مباحثی در خصوص ادبیات دفاع پرداخت و گفت: نوشتم از زمانی آغاز شد که احساس کردم، حرفی برای گفتن دارم.تجربیاتی از جنگ داشتم که وقتی از جنگ برگشتم شروع به نوشتن کردم. که احساس کردم حرفهایی برای گفتن در حوزه ادبیات جنگ دارم.
وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال است که در این حوزه مشغول شده است. بنده کارهایم را از حوزه ادبیات جنگ شروع کردم و در حوزه های مختلف ادبیات جنگ کار کرده ام.
قیصری با بیان اینکه کشورمان با تجربه دفاع مقدس،حرف اول را در زمینه مقاومت و ایثار می زند، تاکید کرد: ما هنر غیر ارزشی نداریم. یکی از مشکلاتی که در ادبیات هنر وجود دارد که حیطه را محدود می کنیم که مردم این حرکت را ملی نمی بینند. آنچه که در سطح جامعه است مردم به ادبیات جنگ تمایل دارند. حتی یکی از فیلمهای اسکار هم به دلیل موضوع جنگ توفیق چندانی نداشت. تمایل ذاتی مردم به زندگی است تا مرگ. اما این هنر به جمعیت محدود نمی شود. مهم این است که در حوزه ادبیات در حوزه جنگ باید آثار خلق شود و این آثار خلق می شود و ادامه می یابد.
این نویسنده خاطر نشان کرد: در ادبیات فرانسه بخشی با عنوان ادبیات پایداری وجود دارد و بخشی از تاریخشان است و بسیار هم به آن افتخار می کنند. وقتی جنگی رخ می دهد غرور ملت را آنجا نشان می دهد که آیا ما توانستیم پایداری کنیم یا مانند کشوری مثل کویت نتوانستیم مقاومت کنیم. و این افتخار نصیب ملت ما شده است که آدم هایی بوده اند که از همه چیزشان گذشتند در تاریخ ما که دوره ای را رقم زدند که ما سالهای سال به آن افتخار می کنیم.
وی افزود: راهیان نور، یک حرکت بسیار تاثیر گزار است و تاثیرگزاری آن مثل زمان خود جنگ است. آدم هایی که می رفتند و باز می گشتند آدم های دیگری می شدند. وقتی افراد آن فضا و شرایط را ببینند تاثیر گزار خواهد بود. هر چند که با فاصله سی ساله بعد از جنگ به این منطقه می آیند.

ارسال نظرات