خبرهای داغ:
محمد فتحی می‌آبادی به یاد عملیاتی در دفاع مقدس که 28 پهلوان ملایری در یک روز آسمانی شدند، یادداشتی نوشت.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۳۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

به یاد عملیاتی در دفاع مقدس که 28 پهلوان ملایری در یک روز آسمانی شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد فتحی می‌آبادی به مناسبت سالروز عملیات مطلع الفجر، عملیاتی در دفاع مقدس که 28 پهلوان ملایری در یک روز آسمانی شدند، یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

به یاد عملیاتی در دفاع مقدس که 28 پهلوان ملایری در یک روز آسمانی شدند؛ آری همان عملیات مطلع الفجر را می‌گویم که در تاریخ بیستم آذر ماه سال 1360 با رمز مبارک «یا مهدی(عج) ادرکنی» با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه در منطقه عمومی گیلانغرب و سرپل ذهاب شروع که در مرحله دوم این عملیات یعنی در تاریخ 1360/9/26  دلاورمردان استان همدان (شهرستان ملایر) به فرماندهی سرداران شهید «مصطفی طالبی»، شهید شاخص سال 96 شهرستان ملایر و «مجید مریوند» به خط دشمن زدند و پس از وارد کردن خسارات سنگین به دشمن و به اسارت در آوردن تعداد زیادی از نیروهای حزب بعث عراق و شکستن محاصره نیروهای خودی 28 تن از بهترین یاران امام خمینی(ره) آسمانی شدند و پیش خدا رفتند.

عملیات «مطلع الفجر» یكی از مهمترین عملیات‌هایی بود كه با هدف فراهم سازی مقدمات آزادسازی قصرشیرین و نفت شهر، انهدام قوای دشمن و جلوگیری از آرامش نیروهای ارتش بعث در جبهه میانی انجام شد و از سلسله عملیات‌های آزادسازی هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

رزمندگان اسلام متشکل از سپاه، بسیج و تعدادی از مردم بومی منطقه، ضمن هماهنگی با نیروهای ارتش و هوانیروز از سه محور به دشمن یورش بردند.

نیروهای اسلام بدون توجه به سرمای شدید و شرایط سخت، ضمن عبور از سیم‌های خاردار و میادین مین، به جبهه دشمن نفوذ کرده و با آنها درگیر شدند.

در این عملیات ارتفاعات مهمی ازمنطقه مانند شیاکوه، برآفتاب، تنگ حاجیان در دشت گیلان غرب و چندین آبادی دیگر به تصرف نیروهای اسلام درآمد.

در این عملیات 28 تن از پهلوانان امام خمینی(ره) از شهرستان ملایر به شهادت رسیدن که یکی از این شهدای عزیز «محمود صادقی می‌آبادی» از روستای رضوانکده بود که وقتی بعد از 80 روز بدن مطهر او در منطقه عملیاتی پیدا شد و برای تشیع به ملایر آوردند بدنش تازه بود.

این شهید عزیز اهل نماز جماعت، قرائت قرآن، دعا و همیشه با وضو بود شاید یکی از رمزهای سالم ماندن بدن این شهید عزیز همین‌ها بود او علاقه زیادی نیز به حضرت آیت الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) داشت در ششم تیر ماه سال 1360 وقتی که مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران ترور شدند این شهید بزرگوار برای سلامتی او مبلغ هزار تومان نذر کرده بود و به خانواده خود گفته بود که من این مبلغ را داخل قران گذاشته‌ام اگر من شهید شدم این مبلغ را به مشهد ببرید و داخل ضریح حضرت امام رضا(ع) بیندازید.

بعد از شهادت این عزیز خانواده محترم او وصیت شهید را عملی کردند و یکی دیگر از رزمندگان این عملیات آزاده شهید «احمد روستایی» بود که زیر شکنجه نیروهای حزب بعث به شهادت رسید و بعد از 35 سال بدن مطهرش به آغوش خانواده برگشت.

یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی مخصوصآ شهدای این عملیات گرامی باد
یادمان باشد که ما خون داده ایم یک بیابان مرد مجنون داده‌ایم
یادمان باشد پیام آفتاب دست نا اهلان نیفتد انقلاب
محمد فتحی می‌آبادی

انتهای پیام/

ارسال نظرات