خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نقش روحانیون در ترویج فرهنگ مطالعه را مهم خواند و از روحانیون خواستار استفاده از ظرفیت ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۳۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش در نشستی با رئیس حوزه های علمیه برادران استان سمنان بیان داشت: تا کنون تعاملات خوبی را با حوزه علمیه  استان در راستای  ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره های آموزشی داشتیم .

وی از فعالیت  73 کتابخانه در استان سمنان خبر داد و افزود:از این تعداد 52کتابخانه نهادی،19کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه مستقل هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان  با بیان اینکه یک میلیون و 67هزارو 161جلد کتاب در کتابخانه های عمومی سطح استان سمنان موجود است،گفت: این کتابخانه ها دارای 54هزارو 986نفر عضو فعال هستند.

سماکوش با اشاره به این مطلب که  نخستین جشنواره بزرگ استانی اهدای کتاب سمنان از دهم تیرماه تا اول آبان ماه سالجاری برگزار شد، بیان داشت: این جشنواره با اهداف روزآمد سازی و غنی سازی مجموعه مخازن کتابخانه های عمومی از طریق جمع آوری  کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه  در این راستا دستگاه‌های اجرایی و شهروندان شهرستان‌های شاهرود با جذب ۷۶ هزار و ۵۳۲، سمنان ۴۷ و۵۰ جلد، میامی ۳۸ هزارو ۱۲۹ جلد، دامغان ۲۹ هزار و ۶۵۵ جلد، مهدیشهر ۲۰هزار و ۶۳۶ جلد، سرخه ۱۰ هزار و ۳۱۶ جلد، گرمسار  ۹هزار و ۹۹۵ جلد و آرادان پنج هزار و ۷۵۰ نسخه کتاب را به کتابخانه های عمومی سطح استان اهدا کردند، عنوان کرد: میامی با جذب بیش از ۳۸هزار نسخه موفق به تحقق هدف کتاب اهدایی به تعداد جمعیت شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه جشنواره استانی اهدای کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی به کتابخانه های عمومی با حمایت استاندار و مشارکت گسترده مردم و دستگاه‌های اجرایی این استان به همت اداره کل کتابخانه های عمومی اجرا شد، از دستگاه‌های اجرایی و شهروندان خواست کتاب‌های مازاد را به کتابخانه های عمومی سطح استان اهدا کنند.

وی کسب رتبه  نخست کشوری در بخش آنلاین جشنواره رضوی با شرکت 31هزار نفر،برگزاری نخستین جشنواره اهدا کتاب  استانی که که با مشارکت عموم مردم و دستگاههای اجرایی و  برگزاری  نخستین  جشنواره سلفی با موضوع ((من،کتاب و زندگی)) را از مهمترین فعالیت های 9 ماهه امسال برشمرد.

رئیس حوزه علمیه براداران استان سمنان  نیز با بیان اینکه حوزه علمیه استان باید اطلاعات روحانیون به روز باشد افزود: کتابخانه حوزه علمیه  استان  دارای منابع غنی  در زمینه دینی و مذهبی  است.

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد افزود: تا کنون تعامل خوبی بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با حوزه علمیه وجود داشته است .

وی با اشاره به این مطلب که کتابداران نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارند خواستار برگزاری کلاس های آموزشی برای کتابداران حوزه علمیه شد.

 رئیس حوزه علمیه براداران استان سمنان با تاکید براینکه باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود گفت: مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود.

مهدی نژاد در خاتمه آمادگی همکاری حوزه علمیه  برادران استان را  با اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره های آموزشی اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها