سفیر ایران در پاکستان مطرح کرد

رشد 31 درصدی مبادلات تجاری ایران و پاکستان و امکان افزایش در آینده

مهدی هنردوست گفت کمبود و نداشتن اطلاعات در مورد ظرفیت‌ ایران و پاکستان در میان اجتماعات تجاری دو کشور از موانع تقویت مبادلات تجاری دو جانبه است سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان 31 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۹۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمبود و نداشتن اطلاعات در مورد ظرفیت‌های ایران و پاکستان در میان اجتماعات تجاری دو کشور از موانع تقویت مبادلات تجاری دو جانبه است اما این وضعیت بهبود یافته و سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان 31 درصد رشد داشته است.

مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان گفت: «جامعه تجار دو کشور در مجموع در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌های یکدیگر بی اطلاع هستند. از <span< span="">این‌رو</span<>، ما باید بر تبادل اطلاعات و نمایندگان تجاری و دیگر فعالیت‌های ترویجی میان دو کشور تمرکز کنیم.»

وی که در نشستی با مقامات اتاق تجارت و صنعت کراچی حضور داشت، ادامه داد دو کشور مشترکات و شباهت‌های بسیاری دارند که به راحتی نمی‌توان در میان دیگر کشورهای کل منطقه پیدا کرد.

وی تاکید کرد پتانسیل عظیم همکاری میان ایران و پاکستان وجود دارد.

این مقام ایرانی خاطرنشان کرد مشکلاتی نظیر تروریسم، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر باید توسط کشورهای منطقه که درک مشترک، منافع و نگرانی‌های مشترک دارند، حل شود.

هنردوست ادامه داد ایران تمایل دارد تا روابط خود با پاکستان را با تمرکز بر تقویت روابط تجاری که هر سال دارد تقویت می شود، توسعه دهد. صادرات برق به پاکستان، اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، امضای توافق منطقه آزاد تجاری و آغاز مبادلات بانکی میان دو کشور نشان‌دهنده این رویکرد است.

وی افزود: «رقبای شما بسیار سریع‌تر و فعال تر از شما هستند پس شما نیز باید گام‌هایی بردارید. شما باید برخی از بخش‌های بازار ایران را که پتانسیل بسیاری برای کالاها و خدمات پاکستانی دارد، به دست بیاورید. ما همچنین اماده هستیم تا تقریبا همه چیز را با برادران و خواهران پاکستانی‌مان تقسیم کنیم.»

و با اشاره به نشست‌های در سطح عالی میان رهبران سیاسی دو کشور برادر مسلمان و بازدیدهای نمایندگان، گفت افزایش تبادل نمایندگان نشان می دهد افق تقویت روابط تجاری «روشن و واضح» است.

وی تصریح کرد پروژه اقتصادی پاکستان و چین یک پروژه چندجانبه است که می‌تواندصلح و موفقیت در منطقه ایجاد کند. تمامی کشورهای منطقه باید بخشی از این پروژه باشند.

ارسال نظرات