خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر گفت: امروز نسل جوان تشنه معرفت، کمال و انسانیت است و باید آنها را برای حضور در یادواره‌های شهدا تشویق کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۸۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

امروز نسل جوان تشنه معرفت، کمال و انسانیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در یادواره 57 شهید محله خیابان سعدی ملایر، اظهار کرد: یادگاران جبهه و جنگ باید نسل جوان را در این یادواره همراه خود بیاورند تا بدانند برای تثبیت انقلاب چه زحمت هایی کشیده و چه خون های پاکی به زمین ریخته شد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل شهدا بار سنگینی بر دوش داریم، افزود: اینکه در برگزاری کنسرت ها هزینه های گزافی صورت می گیرد و استقبال بسیار زیاد است، ما در مقابل شهدا شرمنده می شویم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: امروز نسل جوان تشنه معرفت، کمال و انسانیت است و باید آنها را برای حضور در یادواره‌های شهدا تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا اگر زنده بودند در مقابل شیطنت های آمریکا و دست نشاندگان آن نیز می ایستادند، بیان کرد: شهدا مرگ افتخاری را انتخاب و با خون مطهر خود انقلاب و ارزش ها را نهادینه کردند، در حالیکه عده ای امروز این راه را گم کرده اند.

برقراری شهدا را مجاهدان فی سبیل الله دانست و افزود: شهدا زندگی مجاهدانه داشتند و همه موانع را از سر راه خود برداشتند.

وی ادامه داد: برداشتن مانع هایی همچون هوای نفس، شهوت، شهرت طلبی، پست و مقام از موارد زندگی مجاهدانه است که فرد مجاهد باید موانع رشد و کمال را از سر راه خود و جامعه بردارد و زندگی شهدایی داشته باشد.

امام جمعه ملایر خواستار رعایت شئونات اسلامی در آیین های جشن و عروسی شد و گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال زیاد کردن موانع در جامعه امروزی است، باید از دامن زدن به این موانع خودداری کرده و حرمت شهدا و خانواده های شهدا را در این آیین ها نگه داریم.

وی تاکید کرد: نیاز است بازار معرفت شهدا و یادواره های شهدا را همچون بازار کنسرت ها داغ نگه داریم، چراکه شهدا هزینه عزت این ملت را پرداخت کرده اند.

برقراری با بیان اینکه برای حضور جوانان در یادواره های شهدا هر کسی باید احساس تکلیف کند، اظهار کرد: با درایت های سردار حاج قاسم سلیمانی شجره خبیثه داعش به عنوان یکی از موانع برداشته شد، مانع دیگر غده سرطانی رژیم صهیونیستی است که باید از سر راه برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی مومن، انقلابی و ولایی و تجهیز آنها برای مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی باید در این یادواره ها صورت گیرد، افزود: باید با برداشتن موانع در زندگی و جامعه اطرافمان زندگی مجاهدانه داشته باشیم و برای حاکمیت الله تلاش کنیم.

امام جمعه ملایر گفت: اگر تمام تفکر، پوشش، مشی و مرام، سیاستگذاری و برنامه ریزی ها خداپسندانه و شهداپسندانه باشد، جوانان با شور و اشتیاق در یادواره ها و محافل شهدا حضور پیدا می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این راه را شهدا، آزادگان، ایثارگران، مجاهدان و مدافعان حرم هموار کردند، باید در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم و راه شهدا را با ایمان، آزادگی و عزت طی کنیم.

برقرری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برخی به شدت به دنبال این هستند که نام شهدا فراموش شود، تاکید کرد: باید ما نیز به شدت به دنبال این باشیم تا چراغ پرفروغ شهدا و یاد شهدا فراموش نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات