رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه در گفت‌گو با «بسیج» :
رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه بیان داشت: دشمن‌شناسی و پس از ان امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین معیار در جهت‌دهی وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۵۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
 حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: تضارب افکار و اندیشه‌ها و اختلاف سلیقه‌ها به معنای تفرقه نیست و لذا ممکن است این تضارب با یک هدف مشترک منجر به نتیجه مطلوب برای امت اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در تضارب افکار باید اندیشه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بهترین را به لحاظ مصالح اجتماعی امت اسلامی انتخاب و به آن عمل کرد.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: جهت دهی اتحاد و انسجام امت اسلامی باید اثر بخش و در راستای مصالح اجتماعی و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: جهت دهی اتحاد امت اسلامی وقتی اثر بخش است که همه ید واحده شده و برای یک هدف و آرمان تلاش کنند و این به آن معنا نیست که ما وحدت داریم، ولی به امور یکدیگر دخالت نمی‌کنیم و نزاع نداریم، این همان بی تفاوتی و بی مسئولیتی است.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی یکی از معیار‌های این جهت دهی را شناخت دشمنان اسلام و انگیزه هایش برشمرد و گفت: امت‌های اسلامی به دور از تفرقه و اختلاف باید داعیه‌ها و انگیزه جبهه استکبار را شناسایی کرده تا عمق این وحدت در درون جوامع بیشتر از گذشته ملموس باشد.

وی از امر به معروف و نهی از منکر بعنوان دیگر شاخصه جهت دهی وحدت امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: وحدتی مفید و اثر بخش است که از نظارت عمومی و فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از متکر بعنوان یک وظیفه اسلامی و انسانی از آن غفلت نشود.

رییس حوزه علمیه تربت حیدریه در عین حال همه این شاخصه‌ها و جهت دهی وحدت را نیازمتد بر یک مدار و محور برشمرد و از امامت جامعه اسلامی بعنوان محور اصلی اتحاد امت‌های اسلامی یاد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها