دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربت حیدریه:

استکبارستیزی شاخصه مهم دانشجوی انقلابی است

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربت حیدریه، استکبارستیزی را شاخصه مهم دانشجوی انقلابی دانست.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۴۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
علی حسینی در گفت‌و گو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو، از این روز بعنوان فرصتی برای تبیین اهداف و آرمان‌های دانشحویان و جنبش دانشجویی یاد کرد و افزود: در این ایام فرصتی از قبیل کرسی‌های آزاد اندیشی و گردهمایی‌ها برای سلایق مختلف سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود که مهم‌ترین خروجی آن باید مطالبه‌گری و خدمت به جامعه باشد.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی بعنوان یک جریان پویا و بانشاط هر چند با تضارب افکار و سلایق، می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در عرصه های مختلف حل کند اما مبنای رفع معضلات را باید در راستای اهداف انقلاب و نظام دنبال کرد.

دانشجوی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه تربت حیدریه گفت: تولید علم و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با استکبار جهانی رسالت اصلی جنبش دانشجویی است که این مهم تنها از مسیر گفتمان سازی محقق خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه جنبش دانشجویی نقش بی بدیل و اثر گذار در جوامع دارد، افزود: دانشجویان بعنوان فرهیختگان جامعه با بصیرت و شناخت کافی، نقش موثرخود را در احیای عدالت و آزادی بعنوان دو هدف مهم جنبش دانشجویی ایفا می‌کنند.

این دانشجو به تبیین جریان سازی فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بعنوان مهم‌ترین بستر برای جوانان و نوجوانان و حتی اقشار مختلف و در سنین متفاوت بسیار خطرناک و آسیب پذیر است و کسی هیچگاه نهی از ورود به آن را ندارد اما ورود ناآگاهانه بسیاری از جوانان این کشور را به مسلخ برده است.

این دانشجو بیان داشت: با نگاهی گذرا به برخی اتفاقات اخیر درک این موضوع ملموس تر می شود و امروز جنبش دانشجویی بعنوان افسران جنگ نرم در میدان عملیات روانی دشمن باید برای تک های ضد ارزشی دشمن پاتک فرهنگی تهیه کنند.

دانشجوی ارشد دانشگاه تربت حیدریه در بخشی دیگر، از استکبار ستیزی بعنوان شاخصه مهم جنبش دانشجویی یاد کرد و گفت: جنبش های دانشجویی بعنوان بازوی حرکتی نظام و انقلاب در رصد و شناسایی دشمنان و انگیزه های شیطانی او اثر گذار هستند بطوریکه می توانند با روشنگری ها و گفتمان سازی های خود ضمن شناخت از اهداف دشمن در مسیر تبیین آن در جامعه نقش آفرین باشند.

حسینی افزود: یکی از نمونه های بارز شناخت و انگیزه که بسیار هم مدرن و بروز است را می توان به موضوع برجام اشاره کرد که چگونه این قرارداد و بدعهدی طرف مقابل دست های چدنی استکبار را که در روکش مخملی پنهان شده بود برای همه سلایق روشن و مبرهن ساخت.

وی خاطر نشان کرد: اگر خواسته باشیم یک نمونه از طراحی های و اهداف شوم آمریکا را برای نسل جدید تبیین کنیم می توان از برجام حتی تا یک دهه برای نسل امروز و آینده استفاده کرد که چگونه سیاستمداران ایالات متحده با نیرنگ و تزویر صنعت هسته ای کشور را فلج کرده و در قبال آن به این ملت تنها وعده دادند.

دانشجوی ارشد دانشگاه تربت حیدریه یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی را تولید علم و ثروت در درون کشور عنوان کرد و گفت: مقاومت در مقابل دشمن در عرصه های علمی و فناوری و اقتصاد مستلزم تولید علم و ثروت پایدار در مراکز آموزش عالی است تا در بهبوهه ها و بحرانهای مختلف، کشور از گزند حوادث مصون بماند.

وی اظهار کرد: همه این شاخصه ها و رسالت ها نیازمند تفکر انقلابی و مطالبه گری در سطح جامعه است تا بتوان مسیر رشد و تعالی کشور برای رسیدن به اهداف متعالی را هموار تر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها