مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجانک
زمینی به ارزش یک میلیارد ریال در خدابنده برای ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف شده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۴۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درگزارشی از فعالیت‌های این اداره درباره احیا و حفظ موقوفات ارائه کرد و گفت: به منظور اعتمادسازی بین مردم اقدامات متعددی را طی سال انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مورد توجه توسط این اداره کل اعتمادزایی بین واقفان خیراندیش بوده است، افزود: در این راستا نسبت به فعالیت بیشتر سامانه جامع موقوفات اقدام شده است.

وی با اشاره به کنترل و تطبیق اطلاعات 350 موقوفه در سامانه جامع موقوفات استان اظهار داشت: امسال 360 مورد از نیات موقوفات در سامانه جامع تطبیق داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد صدور مفاسا حساب موقوفات و بقاع متبرکه را 951 مورد اعلام کرد و تصریح کرد: در این مدت تعداد اسناد هزینه مورد رسیدگی قرار گرفته نیز 2 هزار و 200 عدد بوده است.

جنتی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیگیری و اخذ آرا در مراجع و محاکم قضایی،گفت: امسال تعیین تکلیف پرونده‌ها با اولویت پروژه‌های ویژه و ملی، سه مورد بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین تعداد تخلیه و خلع ید متصرفان را در این مدت 18 پرونده اعلام کرد و افزود: همچنین در 97 مورد نسبت به پیگیری و اخذ آرا در مراجع و محاکم قضایی اقدام شده که 93 مورد آن له موقوفات و اداره کل اوقاف بوده است.

جنتی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در استان به منظور ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر و با اجرای طرح بصیرت عاشورایی و هم در دهه وقف اقدامات قابل توجهی در راستای ترویج این سنت حسنه انجام شده است.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جوار بقاع شاخص استان، گفت: در این ایستگاه‌ها دستاوردهای وقف و پروژه‌های ساخته شده از این محل در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وقف یک زمین در خدابنده به ارزش یک میلیارد ریال و به مساحت 700 متر مربع طی دهه وقف اشاره کرد و گفت: این موقوفه توسط اسماعیل خدادادی برای آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف شده است.

ارسال نظرات