رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:
در سال‌جاری در فصل تابستان 18 هزار و 240 دانش‌آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند، کار غربالگری در هشت پایگاه سنجش صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۴۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در آموزشگاه شبانه‌روزی استثنایی تلاش ناحیه 2 زنجان با گرامیداشت روز معلولان گفت: این مجموعه دو هدف تشخیص و پیشگیری و توان بخشی و آموزش را دنبال می‌کند.

سهیلا فریقی با اشاره به اینکه در سال‌جاری در فصل تابستان 18 هزار و 240 دانش‌آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند، افزود: کار غربالگری در هشت  پایگاه سنجش صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در این غربالگری 2 هزار و 500 دانش‌آموز شناسایی و در مدارس استثنایی ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 23 آموزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی در سطح استان زنجان فعال است، تصریح کرد: 173 آموزشگاه پذیرا نیز، برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که اختلال جزئی دارند، پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی استان دارای 435 همکار است، اضافه کرد: از این تعداد 73 درصد خانم و 27 درصد آقا هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به کمبود 150 نیروی انسانی در بخش آموزش استثنایی، اضافه کرد: 85 درصد دانش‌آموزان مدارس استثنایی فرزندان طبقه ضعیف جامعه هستند.

ارسال نظرات