خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا در مراسم تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم استان گلستان گفت: دانشجوی بسیجی در برابر نفوذ دشمن آتش به اختیار عمل می کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۴۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا در مراسم تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم استان در محل تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن تبریک روز دانشجو افزود: تقارن این جلسه با 16 آذر روز دانشجو  معنای بلندی در ذهن تبادر می کند چرا که محیط دانشگاه محیط تولید علم و فن آوری است و این تولید علم و فن آوری برآمده از جان نثاریهای مدافعان حرم است.

سردار صادقی با تاکید بر این موضوع که خداوند ملتی که جریان حق را درک می کند یاری خواهد کرد  گفت: خداوند متعال امتی را که جریان حق را می فهمد و درک می کند یاری کرده و این حرکت را استمرار می بخشد و دفاع از مظلوم و جان نثاری در این راه که به صورت داوطلبانه از سوی جوانان این مرز و بوم انجام گرفته و می گیرد نمونه بارزی از این حرکت حق است که تمام دنیا شاهد هستند که چگونه به فضل الهی استمرا یافته است.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه خاطر نشان کرد: زیباترین بندگی، بندگی شهداست که در حضور خالقشان روزی می خورند و اینها حجت اند برای من و شما و باید در روز قیامت پاسخگوی این حجت ها باشیم.

ایشان با اشاره  به مولفه های قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از این  مولفه ها فرهنگ استقامت است اکر استقامت کنیم و صبور باشیم خداوند ترس را از دلهای ما دور می کند و به همین دلیل شهدای ما با عزت و افتخار فدای راه حق شدند.

سردار صادقی دومین مولفه را دفاع همه جانبه خواند و افزود: آیه شریفه واعدولهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل نیز بر همین نکته تاکید دارد و ما هم در فرهنگ دفاعی خود به این آیه شریفه عمل می کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سومین مولفه روحیه شهادت طلبی و جان نثاری در راه خداست. ملاکهای حضرت حق که برای شهید می گوید برای مجاهد طمع آور است که می خواهد جان شیرینش را در راه حق بدهد زیرا بعد از شهادت جایی است که در جوار حضرت حق روزی می خورد.

فرمانده سپاه نینوا دیگر مولفه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را فرهنگ بسیجی خواند و گفت: فرهنگ بسیجی فرهنگی است که در تمامی عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی به فریاد رسیده است مانند ایثار و گذشت، اخلاص وبندگی حضرت حق.

ایشان با اشاره به عمل جهادی و انقلابی اضافه کرد: چهارمین مولفه فرهنگ کار جهادی است که نمونه بارز آن را هم اکنون در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بویژه در بازسازی 9 روستایی که به استان گلستان واگذار شده شاهد هستیم که بسیجیان این استان در حال خدمت هستند.

صادقی دفاع از مظلوم را از مولفه های مهم فرهنگ دفاعی جمهوری اسلامی خواند و تاکید کرد: مولفه دیگر فرهنگ دفاع از مظلوم است فرهنگ استقلال است و با همین فرهنگ جمهوری اسلامی به دافع از مظلومین در سراسر جهان می پردازد و پای این فرهنگ جانانه ایستاده است.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: یک نوع دیگر فرهنگ هویت ایرانی اسلامی است و یکپارچگی در این هویت برگرفته شده از فرهنگ ناب شهادت است.

سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا در پایان به بصیرت و دشمن شناسی اشاره و تاکید کرد: فرهنگ بصیرت و دشمن شناسی یکی دیگر از مولفه های قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران می باشد و با توجه به این نکته که ملت ایران و بویژه جوانان دانشجوی غیور و با ایمان لایه های پنهان تفکر دشمن را به درستی فهمیده اند در برابر نفوذ دشمن در عرصه های گوناگون با بصیرت کامل و تبعیت از ولایت آتش به اختیار عمل می کنند که یکی از این نفوذهای دشمن این روزها دعوت از یکی از عوامل فتنه جهت سخنرانی در یک مکان تعلیم و تربیت فرزندان این کشور شهید پرور به مناسبت روز دانشجو در استان گلستان می باشد و جای تعجب است که رییس این دانشگاه هم موافق این سخنرانی است. اینها نیاز به تمرکز و توجه و نیاز به شناخت عناصر دشمن دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها