آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی واداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۲۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی واداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل برگزاری مسابقات قرآنی است،افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طی سال برنامه‌های متعدد قرآنی را اجرایی می‌کند.

 وی اظهار داشت: در این زمینه مسابقات متعددی برگزار می‌شود که این مسابقات نیز در سه رده برگزار می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی واداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دیروز در سراسر کشور از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز  شده است، گفت: این ثبت نام از امروز 18 آذرماه آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه دستورالعمل این آزمون سراسری که در 23 رشته برگزار خواهد شد، از طریق سایت مذکور قابل مشاهده است، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات  و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن  و عترت است.

جنتی با اشاره به اینکه استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و  شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است، افزود: به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف نیز از اهداف این آزمون است. 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 2 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت می‌شود، تصریح کرد: در طی پنج سال قبل بیش از 10 هزار حافظ تربیت شده است.

 

 

ارسال نظرات