خبرهای داغ:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس، درباره تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه شاهرود، گفت: باید بپذیریم که در مقوله تولید، اشتغال و صادرات با موانع بسیاری روبرو هستیم که این امر باعث شده توفیقات دولت در این ایام کم‌رنگ باشد.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۰۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه امروز مجوز مرز هوایی به مراحل نهایی رسیده و در هیئت دولت مطرح است، تأکید کرد: امیدواریم این مطالبه به حق مردم با پیگیری مسئولان به سرانجام برسد تا پیگیری‌هایی که مردم و مؤثران شهرستان تاکنون انجام داده‌اند، بی‌نتیجه نماند.
وی بابیان اینکه تصویب مرز هوایی شاهرود را در آینده‌ای نزدیک به مردم استان سمنان مژده خواهیم داد، افزود: درباره توسعه فرودگاه نیز باید گفت، مردم در این حوزه یک‌بار دیگر ورود کردند تا فرودگاه شاهرود به تعهداتش عمل کند، این امر هم در تطویل باند و هم در سالن ترانزیت و سوخت‌گیری که الزامات کارگروه مرز هوایی وزارت کشور است، صورت پذیرفت و امیدواریم شرکت فرودگاه‌ها به میدان آمده و در ادامه به تعهداتش عمل کند.
عضو خانه ملت بابیان اینکه یکی از زیرساخت‌هایی که از سوی آمایش سرزمینی می‌تواند به شاهرود کمک کند، فرودگاه است، تأکید کرد: این فرودگاه بیش از ۲۵ سال پیش توسط مردم ساخته شد و می‌توان آن را اولین فرودگاه مردم ساز کشور دانست، اما آیا نگاه مردم ما در ربع قرن پیش تردد چند مسافر بین شاهرود و تهران بوده است؟ اصلاً این‌چنین نیست، چراکه در آن زمان نیز نگاه به فرودگاه بر روی محور توسعه بازرگانی و حمل محصولات کشاورزی و باغی معطوف بوده است.
حسینی شاهرودی بابیان اینکه امروز شرایط اقتصادی برای مردم دشوار است، تأکید کرد: باید بپذیریم که در مقوله تولید، اشتغال و صادرات با موانع بسیاری روبرو هستیم که این امر باعث شده توفیقات دولت در این ایام کم‌رنگ باشد چراکه ما شاهد حجم بالایی از بیکاری به‌خصوص در شرق استان سمنان هستیم و طبیعتاً دغدغه اصلی ما مقوله اشتغال قلمداد می‌شود پس هر حرکتی که می‌کنیم باید به بهبود وضعیت معیشتی مردم و درنهایت اشتغال منجر شود.
وی تأکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این مدت به‌خصوص برای اشتغال صورت گرفت، آمایش سرزمینی بود که در مراحل پایانی خود برای تصویب قرار دارد، این طرح با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان در کارگروه‌های مرتبط تدوین و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند که قطعاً توسعه زیرساخت‌ها نتیجه آن خواهد بود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی با موضوع آب شرب این شهرستان‌ها نیز گفت: ما با بحران آب روبرو هستیم و در شرق استان این امر تشدید نیز شده است امروز بحرانی‌ترین شهر استان سمنان از بابت خشک‌سالی، شاهرود محسوب می‌شود که هم‌اکنون باوجود دوری از فصل گرما، ۲۵۰ لیتر با ثانیه کسری آب دارد و حتی در مقطعی آب شرب جیره‌بندی نیز شد از سوی دیگر باید گفت: اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رقم خوردن است.
حسینی شاهرودی در ادامه بیان کرد: پروژه انتقال آب از چشمه‌ساران قطری به شاهرود با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است که امیدواریم مسئولان استانی انجام این طرح را تسریع کنند چراکه قسمتی از مشکلات کمبود آب شرب را حل خواهد کرد دیگر پروژه‌ای که در حوزه آب مطرح شد، مقوله سد کالپوش و انتقال آب آن به شاهرود بود که برخی مسائل اجتماعی را ایجاد کرد و طبیعتاً روستا‌های منطقه کالپوش که با مشکل جدی آب شرب روبرو هستند، می‌بایست از این طرح بهره مند می‌شدند.
وی افزود: ما با مذاکراتی که با وزیر نیرو داشتیم، بنا شد که مجتمع آبرسانی روستایی دشت دانیال تجهیز و سهمیه آبی را برای روستا‌های کالپوش تخصیص دهند چرا که مردم در روستا‌های شرقی‌ترین بخش استان سمنان نیز دارای مشکلات عدیده‌ای هستند و امیدواریم این طرح انتقال آب در آینده نزدیک صورت بپذیرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت:در سال جاری خوشبختانه افزایش دو برابری بودجه استان سمنان را شاهد بودیم که در این بین بودجه شاهرود نیز ۱۰۲ درصد افزایش یافت و در میامی این افزایش به ۱۸۰ درصد رسید که امیدواریم این اعتبارات تخصیص یابد تا شاهد اجرای اعتبارات باشیم، اما امروز متاسفانه باید گفت: از روند تخصیص این اعتبارات راضی نیستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها