مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله دوم حضور و خدمت رسانی بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در کنار دیگر نیروهای بسیج و سپاه از سه شنبه گذشته آغاز شده و کارهای اولویت دار در دست اجرا قرار گرفته است
کد خبر: ۸۹۶۰۳۸۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار بسیج از زاهدان، افزود: در حال حاضر ۳۰ نیروی تخصصی و فنی بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور پیدا کرده اند و با اتمام کار زیرسازی برای کانکس تعداد ۲۷ کانکس را به خانواده‌های زلزله زده تحویل دادیم.
وی ادامه داد: در طی این مدت، توزیع پکیج‌های بهداشتی و درمانی، اقلام غذایی، لوازم التحریر، آموزشی و ... بین خانواده‌های زلزله زدگان انجام شده و با هماهنگی که با جمعیت هلال احمر انجام شد کاروان جنگ شادی در دو روستا‌های تحت مدیریت این نهاد برگزار شد که باعث شاد شدن و افزایش روحیه ساکنین شد.
وی بیان کرد: ۵ خانواده شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده در این روستا‌ها ساکن هستند که با برپا کردن چادر، توزیع موکت، اقلام غذایی، پتو و ... آنان را به طور ویژه‌تر دیده ایم.
وی با اشاره به دیدار‌های جدا گانه با هر خانواده شهید، جانباز و ایثارگر منطقه، اظهار کرد: بسیج سازندگی آماده احداث ۳۵ خانه کامل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در منطقه می‌باشد که در حال حاضر در انتظار اعلام آن‌ها برای آغاز ساخت تعداد واحد‌های درخواستی آنان می‌باشیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دو روستای بانی نار و گزنه در این منطقه به سیستان و بلوچستان سپرده شده و هدایت و سوق دادم کمک‌های مردم استان به این دو روستا انجام می‌شود، در این دوروستا ۷۵ خانوار با ۳۱۵ نفر جمعیت ساکن هستند که همه ساکنان آن‌ها از برادران و خواهران اهل سنت می‌باشند.
وی تاکید کرد: تمامی تیم‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی برای حضور و فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند و ۳۱۵ نفر هم با حضور در این نهاد نام نویسی برای حضور در این مناطق را انجام داده اند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اقدام به ساخت منازل مسکونی به زودی آغاز می‌شود و باید این سازه‌ها جدید و قابلیت تحمل زلزله‌های بالای ۱۱ ریشتر را داشته باشند، نیازمند کمک‌های ریالی مردم نوع دوست کشور می‌باشیم که در این راستا افراد می‌توانند با شماره حساب کمک به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه ۵۱۵۱۶۲۸۴۳۸۰۱۱ سپه و شماره شبا ir۵۷۰۱۵۰۰۰۰۰۰۵۱۵۱۶۲۸۴۳۸۰۱۱ و شماره حساب اربعین ۱-۲۶۳۳۳-۴۲-۲۴۱۰ بانک انصار کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.
ارسال نظرات